dulce razbunare


Acum o mie de ani m-am angajat pentru prima data cu carte de munca. Aveam 19 de ani, si gasisem un post de contzopista la biroul de contabilitate de la… Circ.
Ziceam eu la un moment dat ca nu suport circul pe motiv de cosmaruri cu clowni. Norocul meu ca n-aveam legatura prea mare cu ce se intampla in arena, doar daca ma duceam la bufet mai dadeam nas in nas cu un pitic sau un pudel imbracati in vestute cu sclipici.

Oricum, cand ma intreba cineva unde lucrez si auzea ca la Circ, toti ramaneau cu impresia ca fac acrobatii, asa ca adaugam imediat: sunt animatoare- pun pioneze pe scaune. Sau: sunt dansatoare pe sarma, dar acum sunt in antrenament, inca nu au ridicat sarma de la pamant.

Era frumos la Circ. Imi placea sa tropai dimineata devreme pe aleea aia lunga si pustie dintre bulevard si cladirea birourilor. Problema aparea odata ajunsa langa cladire: Samanta era la datorie. I se spunea Samanta pentru ca lasase gravide toate catelele din imprejurimi, si ar fi fost in stare sa-mi faca si mie pui daca ma aplecam si nu eram atenta.
Ei, si Samanta- cainele vagabond mare si rau, pazea intrarea. De parca si asa n-aveam destula sila in mine sa ma scol dimineata si sa ma tarasc la munca, trebuia sa mai fac si 100 metri garduri pana-l fentam pe caine si reuseam sa intru.

Odata intrata, ma duceam mai intai in birou la secretare, sa le salut. Apoi ma duceam in biroul contabilelor. Erau 4 contabile si eu, pielea pulii.
In fata mea stateau doua catze. Una maritata, cu copii, genul de gospodina care face mereu aceeasi supa chioara si toaca la creieri pe toata lumea. Avea o fata pe care n-o slabea din ochi si pe care o suna tot timpul cat era la munca.
Langa ea, statea madam Gabi. Pe prima nu mai stiu cum o chema, dar pe asta o chema Gabi. Gabi statea cu caciula de blana pe cap tot timpul. Exceptie faceau lunile iulie si august, in rest eu n-am vazut-o altfel. Se spala pe cap odata pe luna sau chiar mai rar, era combinata cu un tip insurat, si se chinuia sa-si cumpere o casa in care visa ca va trai cu tipul ei insurat.  El avea doi copii parca, si nu-si lasa nevasta din varii motive, desi era cu madam Gabi de ani de zile la momentul respectiv.
In dreapta mea, era o tanti care purta mereu doliu. Nu mai tin minte dupa cine, dar era mereu imbracata in negru. Genul de femeie simpla, care-l apucase pe Dumnezeu de picior ca a gasit postul ala de contabila. Lucrase inainte ca vanzatoare de bilete RATB, statea iernile in frig, verile se cocea in cosmelia aia de tabla asa ca acum era fericita si speriata sa nu cumva sa piarda postul.
Undeva in spatele meu, era Angela. Frumoasa foc, dar proasta de bubuia.

Pe mine ma puneau sa adun. Aveam o masina d-aia de caculat, si toata ziua adunam.
Prostia sefului a fost ca m-a laudat la un moment dat. Din clipa aia, catele din birou au inceput sa-mi dea sa fac chestii care nu tineau de mine, si daca beleam ceva, se duceau si-mi faceau plangere. Si au tinut-o tot asa, pana cand mi s-a facut raport pentru neglijenta in serviciu :)))
Incadrasem niste bani in contul gresit. Dar de unde pula mea sa stiu eu unde trebuiau bagati? Ca nici nu-mi explicau curvele naibii. Ma lasau sa ma spanzur cu hartiile alea.
In momentul in care mi s-a facut raport, m-am enervat si m-am dus la director si i-am zis tot. N-a avut ce sa faca, decat sa le ia pe curve de par si sa stearga din registre mizeria pe care mi-o facusera.

Razbunarea mea a fost muuult mai draguta. In perioada aia tocmai ma chinuiam sa ma ingras un pic. Asa ca mancam in fiecare zi slana facuta de mama (de-aia care se topeste in gura si mananci pana crapi).
Evident ca dupa cateva saptamani am facut dischinezie biliara, daca eu bagam ca dementa numai slana, ca sa ma ingras. Si mi-era rau. Si tarfele naibii vazusera ca mi-e rau.
Dupa ce m-am dus la doctor si m-a lamurit ala ca n-am voie sa mai bag porcarii in gura, m-am dus la serviciu si le-am zis alora ca am aflat de ce ma simteam rau.
Le-am zis asa:

„Ati vazut ca eu cand ma supar imi scot oglinda si-mi dau cu ruj? Ei bine, am fost la un guru, il stie mama pe unul foarte bun, si ala mi-a zis ca de-aia mi-e rau. Ca eu cand ma enervez, ochii mei transmit niste energii ucigase, care se reflecta asupra mea cand ma uit in oglinda.
Deci n-am voie sa ma mai uit in oglinda cand ma enervez, si gata, ma fac bine.”

Sa mai spun ca incepand din clipa aia, proastele imi evitau privirea? Cum ma uitam la ele, cum lasau ochii in pamant :))
Am ras de ele asa vreo luna. Pana cand n-am mai rezistat si i-am povestit Angelei, stiind ca asta e gura sparta si o sa spuna. A ras tot Circul de ele si de prostia lor, iar eu m-am ales cu raport de neglijenta si cu scandal :))))
Raportul a fost matrasit, scandalul s-a stins in clipa in care le-am anuntat ca eu imi bag picioarele si-mi dau demisia, dar razbunarea.. oh… razbunarea asta am s-o tin minte for ever :))))

2 responses to “dulce razbunare

  1. Acu-nteleg io de unde vine culoarea aia crizata de la avatarul tau. Tu l-ai futut pe Geoana cu flacara violet!

Lasă un răspuns

