impresii de spital


Alergatul cu copilul in brate pe holurile spitalelor, e o chestie in Romania. Bine, de obicei alergatura asta era precedata de enspe mii de telefoane, si de numarat banii nostri, ai prietenilor si ai familiei, ca deh, trebuia sa cotizam si noi la propasirea lucratorilor din sistemului medical. Aici a fost diferit: vizita la policlinica, aia de acolo au sunat la spital sa le spuna ca venim, am ajuns la spital, ne-au internat.
Chestii care nu mi-au placut: ca am stat o ora sa o asteptam pe madam sora de noapte ca sa ne conduca in rezerva noastra. Ca madam doctoresa care a consultat-o pe pitica, tragea de copil ca de un elastic. Se vedea ca n-are copii.
Aceeasi sora de noapte nu era nicaieri de gasit pe la 4 dimineata cand alergam sa o gasesc fiindca se terminase perfuzia si piuia porcaria aia de aparat de ziceai ca vine sfarsitul lumii. Nici asta nu mi-a placut, dar.. neplaceri minore.

Chestii care mi-au placut:

-ca mi-au dat si mie un pat langa patul fetei, ca eram doar noi doua intr-o rezerva
-ca era foarte multa liniste
-ca surorile de noapte intrau cu lanterna sa verifice perfuzia copilului, fara sa tranteasca usi si fara sa aprinda lumina -ca nici una dintre alea din spital nu avea tocuri pe care sa tzoncane pe culoare
-ca am avut „a male nurse” gay dar foarte simpatic, de care fi-mea s-a indragostit instantaneu si facea tot ce spunea ala
-ca exista o camera de joaca pentru copii, cu un dulap plin de carti, casete si cd-uri, iar un altul plin de jucarii de plus. Plus jucariile care erau intinse peste tot.
– ca nu putzea a spital
-ca n-a trebuit sa dau nici macar un cent nimanui, ca totul era platit de asigurari. Ca tot pe principiul asta, pana implineste plodul 7 ani, parintele care ramane in spital cu el, are cazare plus masa asigurata.
-ca mancarea de spital a fost excelenta
-ca indiferent de ora, era liniste. Atat de liniste, ca ploada a putut dormi cand a avut chef.

A fost putin ciudat sa-i spun sotului la telefon sa nu vina cu mancare, ca n-avem nevoie. Ca ne dadeau de acolo pana si sticlele de apa. Ca in permanenta la orice ora din zi si din noapte, iti puteai lua apa fierbinte, ceai gata-facut sau cafea de pe o masuta speciala de pe hol. Bine, cafeaua era destul de naspa, dar dupa 4 zile si 3 nopti nedormite, nu mai avea niciun gust pentru mine. Isi facea doar efectul si gata.

De ce n-am dormit noptile desi in 2 din cele 3 nopti din spital am avut o sora romanca, foarte foarte foarte draguta? Pentru ca fi-mea ori voma, ori se incurca in firul de la perfuzie.
Sora romanca venea odata pe ora sa o verifice pe fi-mea, ceea ce sora nemtoaica din prima noapte, n-a facut.

Oricum, nu doresc nimanui sa ajunga in spital cu plodul. Mai ales intr-unul din Romania.
Cand avea ploada 11 luni, a facut enterocolita. Deh, lingea rotile de la carut si talpile pantofilor imediat ce intorceam capul in alta parte, deci la un moment dat trebuia sa se intample.
In spital nu a putut dormi noptile pentru ca surorile vorbeau tare si tranteau usi cat era noaptea de lunga, plus ca veneau sa-i faca tratament adica sa ii bage nush ce in branula pe care o avea la piciorus. Si nu puteau face asta decat cu usi trantite, lumini aprinse ca la GESTAPO, urlete si tras de copil de parca era carpa.

Ziua nu putea dormi pentru ca balamucul era si mai mare, asa ca dupa 3 zile de nesomn, am zis ca plec din spital. Moment in care mi-au sarit in cap doctorii, ca de ce plec. Fiindca un copil mic mai tre sa mai si doarma, futu-va in gura de nenorociti, de-aia.

Asa ca da, daca tot tre’ sa fim in spital, prefer sa fim aici.

5 responses to “impresii de spital

  1. Mda pe mine asta ma scoate din papuci (pe langa alte chestii mult mai grave) – tambalaul din spitale. Toate doamnele doctor troscaie cu pantofi cu toc de otel, de zici ca esti la Paris, in saptamana modei.

    Ce scrii tu acolo este normalitatea. De care suntem insa foarte departe in Romania. Si de multe ori asta nu depinde doar de minister. Adica un mop se gaseste prin spital sa speli jegul de pe jos. Sau se poate chema deratizarea. Nu cred ca nu sunt chiar deloc bani pentru un mimim necesar. OK, am bagat la cap ca trebuie sa vin cu pile si/sau buzunarele pline, ca imi cumpar medicatia, dar macar sa nu dorm cu sobolanii. Sau sa nu se fumeze IN SPITAL.

    Sau sa se faca tratamente in miez de noapte intr-un mod minim intruziv. Nu mai tine decat de educatie si bun simt. Poti baga o perfuzie si in liniste, fara sa trezesti toate saloanele de pe palier si asta nu cred ca mai tine de salarii.

    Cum se simte sufletelul? Sper ca e mai bine. Vei apuca si tu dupa aia sa te odihnesti.

    • Grasa mica e bine, s-a smacarit toata ziua la masuta ei de toaleta :)) si-a dat cu ruj (balsam de buze pt bebelusi), parfum (sutit mai demult de la mine- acum al ei, o sticla de J’adore), si-a pus margele, inele si rochite. Ah, si pantofii de balerina, si a dansat prin casa.
      Deci ea e bine. Eu sunt cam stravezie, dar sper sa imi revin repede.
      Multumim de ganduri.

      Iar in spital aici vreau sa spun ca am avut curajul sa stau pe capacul de la WC. Chestie pe care n-am facut-o nici macar in hotelurile de 5 stele din Ro, never ever.

  2. Ce-nseamna evolutia asta! Cind eram copil stateam fara ezitari pe buda din lemn din fundul curtii la bunici, acum ne spalam pe miini si dupa ce punem mina pe o clanta de la toaleta. Ar trebui sa ne intoarcem la squat toilets: http://en.wikipedia.org/wiki/Squat_toilet

    • pai da, da’ de obicei astea acolo la mama lor, sunt echipate si cu furtun cu apa. :)) doar ca Romanilor le e lene sa se stearga la cur, d’apai sa se mai si spele. asa ca da, pentru noi ceilalti, e mai sanatos sa ne spalam pe maini.

    • Mircea, microbii evolueaza mai rapid decat noi.
      Cine stie ce s-ar intampla astazi daca ai merge la buda de lemn si nu te-ai spala pe maini?

Lasă un răspuns

