din epoca dizainului


Ca tot m-a apucat renovatul, mi-am adus aminte de un nene.

Nenea in chestiune avea ditamai casa undeva in buricul orasului. La el a fost prima data cand am vazut o menajera de-aproape. Menajera cu sort si boneta, nu ca vecina Maria, pe care o platea mama sa treaca sa-mi puna de mancare cand vin de la scoala.
Nenea ajunsese la mine prin prietena lui, care era prietena cu o prietena de-a mea. Si m-a chemat sa-i fac un plan, o estimare etc.

Vine prietena lui sa ma ia, ajungem acasa la el. Intram. Menajera pe pozitie. Apare el. Cu vreo 30 de ani mai in varsta decat ea.

Camere imense, covoare in care imi intrau tocurile de 10 pana aproape de calapod, lambriuri pe pereti. Multe lambriuri peste tot.
Viloanta respectiva era mobilata cam ca un hibrid, o incrucisare nereusita intre Peles si Versailles, insa asta nu-i perturba cu nimic calmul. M-am uitat la ea, nici ea nu parea perturbata. El genul de businessman cu praf de aur pe oo, ea genul de lucratoare la banca: costum de pinguin, opinii putine si fixe, privire opaca. Zambet profesional.

Eu, care nu ma pot niciodata abtine, evident ca am ranjit la toate lambriurile si mai ales la vitraliile tin biblioteca sau birou, nu mai stiu ce naiba era aia. Oricum, era o camera cu peretii bleu, si vitralii cu albastru si rosu si galben si plm. Vitralii facute la comanda.
Deci cred ca am mai zis: eu cand vad pereti bleu, ma apuca amokul. Si daca scria mare, cu litere de aur pe turnuletul de pe casa: am niste gusturi de cacat in materie de orice, nu era mai evident ca atunci cand am dat cu ochii de camera respectiva.

In fine. Chiar n-am avut matze pentru toate fitzele si figurile lui, fiindca vroia niste chestii tiganesti si foarte scumpe, la juma’ de pret daca se poate. Cand i-am facut estimarea de cost, a zis ca se mai gandeste. Probabil ca-si facea calculul ca-si ia din Europa, sau de la Dragonul Rosu si gata, a rezolvat. Nush’ cat de bogat era omul, eu presupun ca foarte, vazand ce a reusit sa indese intre peretii acelei vile, cert este ca era foarte foarte zgarcit. Si venind la mine prin prietena prietenei, i-am facut si un discount, ca deh, plm.. ma rugase amica mea sa-i fac.

Ca o incheiere a povestii cu nenea cu vila mare: cand am fost eu sa vad casa, era vorba ca mosul sa se insoare cu prietena lui. La vreo 2-3 luni dupa aia, aud ca tipa e singura, fiindca a ramas gravida cu el, si el a dat-o afara. Ah, mai intai a pus-o sa faca avort, si apoi a dat-o afara. Baiat de baiat, nu?

Lasă un răspuns

