caaaaarti


N-am carti de citit. De cate ori am fost pe la targurile din zona, am cautat carti in orice alta limba decat germana, evident. Am gasit cateva la un pret acceptabil, pe cele care nu erau la preturi acceptabile nu le-am cumparat.
Daca n-am carti, o iau razna. Pot sa stau fara ciocolata (fara ciocolata!!!!!!) perioade destul de lungi de timp, desi sunt dependenta. Pot sta fara tigari, pot sta fara filme, pot sta fara pantofi noi, pot sta cu Harpo Max in aceeasi casa, dar nu pot sta fara carti.
Crescand, cartile mi-au oferit evadarea perfecta, spatiul in care sa visez cu 0chii deschisi. Imi amintesc intotdeauna cartile citite in imagini, eu nu-mi aduc aminte idei. Mi se intampla de foarte multe ori sa vad un film, si sa cred ca  l-am vazut, pentru ca recunosteam unele imagini. De fapt citisem cartea.
Nu vad niciodata litere tiparite, „vad” ceea ce se intampla ca si cum m-as uita la un film. Pe vremea cand eram mica, sora-mea stia ca cel mai bine vine si ma zgaltaie, decat sa stea sa ma strige. Nu auzeam niciodata nimic atunci cand citeam. Nu, nu ma prefaceam, chiar nu auzeam. Si citeam oriunde eram. Citeam chiar si cand mergeam pe strada :))) acum cand imi aduc aminte ma intreb cum de nu m-a calcat nicio masina.

Ziceam ca n-am carti. Soacra-mea cand a venit, a carat dupa ea 10 kile de placintele pulii, sarmale si nu mai stiu ce pula mea, chestii complet inutile. Nu mi-a adus o carte. Una. Nu, cartile nu sunt esentiale pentru ca cineva sa traiasca. Guess what, bitch, EU am nevoie de carti ca de aer.

Nu ii dispretuiesc pe toti oamenii care nu citesc. Oamenii de la tara nu au timp de citit, pentru ei este inutil si reprezinta bani aruncati aiurea. Se trezesc la 4 dimineata, si se culca odata cu gainile, intra intr-o mini-coma pana a doua zi dimineata.
Dar in afara de oamenii astia care au grija de animale si muncesc pamantul ca niste sclavi pe plantatie, nu exista scuza pentru ceilalti. Cum pula mea sa nu citesti????
Cum adica citesti reviste??? Pai aia e literatura? Du-te in pula mea si citeste etichetele de pe conserve, ca e tot aia.
Pe langa geniile care citesc reviste si etichete de conserve, mai sunt si aia care citesc „pe net”. In general chestii gen can-can sau libertatea, sau pe saitul proteveului. Si nu numai ca citesc, dar mai si comenteaza. Atunci cand abia treci cu chiu-cu-vai prin 4 clase primare, io zic ca totusi mai bine te abtii de la comentarii, nu de alta, dar esti complet cretin si in plus  macelaresti limba romana.

Sunt nervoasa. N-am carti. Multe carti, imi vreau in pula mea cartile! Si familia asta cretina, nu intelege ca eu ma agat de cartile astea atat de tare fiindca au fost singurele care m-au ajutat sa supravietuiesc pana acum. Am prieteni, cunostinte, amici, rude, prieteni ai prietenilor, insa cand mi-a fost mai greu si mai greu, nici unul dintre ei n-a reusit sa ma ajute cu adevarat. Si-atunci am deschis una dintre cartile mele preferate, m-am afundat in poveste, si pentru cateva ore n-am mai fost eu, Blo, cea cu probleme irezolvabile, ci Blo voyeurista, care se uita cu ochii mari la vietile altora.

ihhhhhh!

Daca vreodata am sa ma imbogatesc, am sa fac o biblioteca imensa, si-am sa o deschid publicului. O sa fie aproape gratuita, cei care vor vrea sa se inscrie vor trebui sa contribuie cu cate o carte pe trimestru. Sau una pe an. Habar n-am. Visez o biblioteca mare mare mare, care sa creasca incontinuu si in care oamenii sa intre fericiti, stiind ca e imposibil sa nu gaseasca ceva ce le-ar placea.

11 responses to “caaaaarti

    • merci, dar asta-i bulsit. n-am bani de dat pe carti comandate pe net, din pacate. carti online citesc cu ghiotura, dar nu asta-i ideea. vreau carti, pereti intregi de carti. sa fosneasca, nu sa clampane mousu cand dau pagina.

  1. idioatavisatoare

    ziceam ca te-ar interesa:

    http://orasulciteste.ro/

    • ma bucur ca lumea mai citeste, dar actiunile astea-s tot bulsit.
      n-o sa se apuce niciodata gheorghe de la sapa sau romeo mercedes passat audi de citit, doar fiindca au vazut ca lumea citeste pe strada.
      chestiile aste trebuie facute la gradinita, la scoala, in caz ca parintii sunt niste imbecili si nu au carti in casa, sa dea plodului sa citeasca.

  2. idioatavisatoare

    Vrei sa fosneasca…Bine.
    Da-mi adresa ta o si-ti trimit carti.Scrie-mi-o pe mail.
    Ataseaza si o lista cu literatura dorita.
    🙂

    • esti foarte draguta, dar acasa la socrii am cateva sute de volume care stau si se umplu de praf.. 😦
      Plus ca de unde esti tu pana la mine, costa o gramada de bani sa trimiti pachete. Oricat de mult m-ar tenta sa zic: daaaaa, vreau, trimite, accept carti in oricare dintre limbile de circulatie internationala, in afara de germana :)), nu pot spune asta, te-ar costa prea mult.
      Dar esti tare dulce si apreciez gestul :*

  3. idioatavisatoare

    la prima mea adresa, aia cu h…@

    • 🙂 cand m-am mutat provizoriu la Oradea, mi-am luat si cartile cu mine. Pe vremea aia, inainte sa-mi fure pizda de soacra-mea colectia de Shakespeare si de Balzac si de Hugo plus inca alte cateva, aveam in jur de 900 de carti. Spre mie de fapt. Le-am numarat odata de plictiseala. Treaba asta a insemnat aproape juma’ de tona de transportat pana la Oradea (cu trenul), de carat de la gara pana acasa, si apoi de indesat pe unde am apucat.
      Cartile mele au stat in cutii ani de zile, fiindca n-am avut o biblioteca destul de mare in care sa incapa.
      Am dat cateva cutii maica-mii, cand a crescut frate-meu si a inceput sa citeasca. I-am dat colectia de J. Verne, toate alea cu Winnetou, toate cartile de povesti si in general de aventuri. Pe urma cand a mai crescut, m-a tapat si de toate cartile de psihologie, filosofie, sociologie si ce plm mai aveam io. Iarasi cateva cutii de carti.
      La ultima numaratoare aveam in jur de 700 de carti. Probabil ca daca m-as duce acum in Ro, as mai gasi un cacat din toata biblioteca mea.

  4. Care sunt cartile tale preferate. Daca ar fi sa faci un top 10 pe care le-ai alege?

    • greu de spus. ma gandesc un pic si-ti zic. sunt multe preferate, da’ n-am facut nciodata un top
      ah, sigur-sigur pe acolo e Siddhartha, da’ cu topul revin un pic mai incolo.

  5. ma gandesc de cateva minute. nu pot face o lista a cartilor. si nici a autorilor. pot sa spun ce NU imi place, in materie de autori.
    Rusii nu-mi plac. Intensitatea lor, drama, melodrama, ceaiul rusesc si mustatile rasucite, sentimentul ca destinele sunt implacabile si trebuie luate cat mai in tragic.. plm. De-aia imi plac sud-americanii si nu rusii.
    Si nici Dickens, desi la un moment dat poti spune ca exista in cartile lui un comic de situatie. Eu cred ca el a scris la misto, ca sa lacrimeze pitzipoancele de acum 150 de ani.
    Si nici Coelho. Baiatu’ e atat de plin de clisee, ca o buda turceasca, de cacat.
    Si nici Sandra Brown. Este jignitoare pana si pentru o proaspata mamica, adica fix cand ai un singur neuron si ala putin debil. N-ai cum sa scrii toate cartile pe acelasi tipar: ea frumoasa, 26-29 de ani, virjina, se indragosteste de EL, frumos, brunet, se fut, ramane gravida, se despart, el vine dupa ea si traiescfericitipanalaadancibatraneti.
    plm.
    Asta nu inseamna ca n-am citit ce-am enumerat eu mai sus. Ba din contra, am citit tot ce mi-a picat in mana, pentru ca asa-s eu. Tre’ sa imi fac o parere personala despre orice.

Lasă un răspuns

