divagand asa, de dimineata


Mi-am dat seama ca n-am mai ascultat muzica in ultima vreme. Cu exceptia momentelor cand ma zbantui  pe zumba, evident. Altfel, de obicei ascult doar in masina, si nici atunci de fiecare data.
Cred ca obisnuiam sa folosesc muzica asa, ca pe un fel de tampon intre mine si zgomotul din jur. Era prea multa galagie, si chiar daca nu ne dam seama pe moment, zgomotul ne streseaza.
Nu inteleg ce-i cu mine. Undeva intre 15 si vreo 21-22 de ani, n-am ascultat decat muzica clasica si rock.
Pe urma jazz si clasica, pe urma jazz si.. hip-hop, pe urma jazz si bossa nova, iar in ultimul an ascult ce-mi trazneste prin cap. Am observat ca am ascultat multa muzica din ’80 in ultima vreme (fata de ultimii 10 ani)  insa nu mai exista un tipar clar.
Cred ca acum muzica face parte din viata mea doar cand simt nevoia de asta, si nu pentru ca am nevoie de o zona de protectie intre mine si lume.
Habar n-am, ma intrebam azi-dimineata de ce nu mai pun tot timpul muzica in casa. Fi-mea e fan Cesaria Evora inca de cand avea 4 luni. Fiindca doar asa reusea sa adorma, cu Cesaria data la maxim, ca sa acopere zgomotul facut de catre cei 3 vecini de la 3 etaje diferite, vecini care nu inteleg ce plm faceau, cert este ca aveau nevoie de bormasini. Zilnic, de dimineata pana seara, din martie pana in octombrie. A fost un cosmar sa locuiesc in blocul ala, desi apartamentul era foarte mare,  foarte luminos si la 2 minute de Mall. Nu ca eram eu pitipoanca de Mall, dar cand n-apuci sa gatesti, Mallu’ e perfect. Plus ca atunci cand era prea frig sa stam pe afara, o duceam pe pitica acolo sa alerge pe holuri cu ceilalti plozi.

Divaghez, ca de obicei. Pseaaa, ce bun ar fi fost un Mall aici. Sa am acolo si supermarket, si toate magazinele de pantofi, de toale, de jucarii, farmacie, loc de joaca, fast-food, cafenea.. Eh. Asta e. Las’ ca macar asa fac mai multa miscare. Plus ca preturile erau oricum  mult prea mari.

Gata, ma duc sa mai arunc un ochi afara, ca mai devreme era ceata. Soare si ceata, copacii din curte pareau ascunsi dupa o perdea aurie iar asfaltul se vedea un pic mai clar decat restul. Neah, devin poetica, si n-am chef acum.

6 responses to “divagand asa, de dimineata

  1. io acum vreo doi ani ascultam billy idol la birou. si la ceva piesa dansa copilu din burta unei colege care era grea. de fiecare data.

  2. Ce muzica clasica ascultai(ce compozitori)?

    • Chopin, mult Chopin intr-o perioada. Pe urma Beethoven- iarasi o mare bucata de timp. In rest..orice imi pica in mana: Rachmaninov, Bach, Brahms, Albinoni, Mozart, ah, da.. Mozart iarasi mult timp..Schubert, Gerschwin, Ceaikovski, Mahler..Bine, sunt mult mai multi cei pe care ii ascultam cu placere. Nu-mi prea placeau cei din epoca Baroca (except for Bach 🙂

      Mama mi-a povestit ca atunci cand eram mica, singurele momente in care stateam cuminte, erau cand ascultam muzica clasica. Crescand, m-am mai cumintit asa ca n-a mai fost nevoie sa ma sedeze cu muzica :))
      In casa la noi se ascultau Beatles si Pink Floyd, asa ca am regasit placerea asta abia pe la 14 ani, cand am auzit Fur Elise, si a fost de parca nici n-as fi respirat cu adevarat pana atunci 🙂

      • Dar ai fost o adevarata melomana!! Cum se face ca acum nu mai asculti asa de mult?
        Eu de vreo 4 ani, am pe primul loc muzica baroque si clasica. Telemann (nascut la Magdeburg), Handel, Venturini, Lully, Bach, apoi Mozart, Chopin, Beethoven ascult cu precadere, dar si altii. Din restul stilurilor de muzica doar cate un hit pe ici-colo.
        Muzica clasica este muzica cu energia cea mai pura:).

        • ti-am spus de ce: acum nu mai am nevoie sa fug, nu mai am nevoie de un spatiu care sa ma protejeze, intre mine si lume. eu in ultimii ani am ascultat mai mult Jazz decat orice altceva. si daca ma trezesti noaptea si ma intrebi ce vreau sa ascult, probabil ca voi spune Dizzie Gillespie :))
          muzica clasica ma inalta, ma trage de umeri undeva in sus, Jazzul imi incalzeste inima 🙂

Lasă un răspuns

