in care se vorbeste despre rusi


Pe rusi ii stiam de mica. Uneori ma uitam la filmele lor cu Aliosa si Matriosca, comediile lor ma faceau sa rad iar filmele lor de arta ma lasau rece. La scoala eu n-am invatat ruseste, putinele cuvinte pe care le-am stiut vreodata, proveneau in exclusivitate din filmele alea rulate la nesfarsit la tv si in cinematografe.

Crescand, am avut si mai putina legatura cu poporul rus si prieten, desi ma amuzam citindu-l pe Cehov, si ma enervam citindu-l pe Dostoievski. Am invatat sa apreciez scriitorii rusi pentru umorul lor sec, mai sec decat al britisilor, umor care in acelasi timp ma lasa cu un gust un pic amar. In fine, asa-s rusii… ma gandeam eu.

Femeie matura fiind, am invatat sa ma feresc de rusi prin oras, pentru ca in general erau prost-crescuti si violenti.

De cand m-am mutat in Germania, am vazut mai multi rusi decat in toti cei 35 de ani traiti in Romania. Sunt peste tot. Ii vezi de departe, pe barbatii tineri ii recunosti dupa freze, dupa mutre si dupa felul in care merg pe strada. Sunt cei mai coiosi, trebuie sa te feresti de ei. Femeile tinere arata ca niste gospodine obeze, sau ca niste parasute (dupa caz) iar babele sunt toate identice: obeze, cu baticuri pe cap si haine de o culoare incerta.

Ce au insa in comun toti rusii din oras, este faptul ca nu se spala. Eu inteleg ca-i ciudat aici cu regulile astora de economisire si cu preturile imense pe care le platesti la apa si curent, dar sa nu puti e totusi o regula de baza, sau ma rog.. asa mi se pare mie.
Acuma ca put sau nu put rusii, ar trebui sa ma lase rece, dar nu ma lasa, fiindca la cursul de limba la care ar trebui sa ma duc, vin foarte multi rusi. De fapt suntem 2 romani (eu si masculul), un turc si restul rusi. Asta din ce-am vazut la prima adunare.
Habar n-am daca am sa rezist vreodata la vreo zi de curs, cap-coada, adica 5 ore si asta ma enerveaza ingrozitor.
Ne-am chinuit sa ajungem la cursul asta, e foarte important sa-l facem, si mi se pare stupid sa nu ma pot duce pentru simplul fapt ca imputitii aia duhnesc de la 5 metri.

Sunt nervoasa si-ar trebui sa ma calmez, futu-i in gura cu bocancii cu tinte! Sper ca daca tot urmeaza sa crapam (conform stirilor protv care anunta cate o calamitate inevitabila pe zi) , rusii sa se duca primii.

 

4 responses to “in care se vorbeste despre rusi

  1. Pingback: Twitted by Petrovvv

  2. Cat am stat in hotel in Paris, am avut o saptamana o tura de rusi. Subscriu la ce spui despre femei, cele tinere aratau ca niste pitzitarfe, cele in varsta ca niste patroane de bordel. Erau foarte zgomotosi in plus, cand au plecat, erau plini de pungi de hartie de la Armani, Dolce e Gabbana, etc, futu-i in gura sa-i fut de nespalati.

  3. :)))))))) vai, da’ ce aveti fetelor cu o natie ashe de vajnica?! astia put vartos, se fut cu nesat si beau in nestire! voi chiar nu stiti sa apreciati tot ce-i mai sublim la specia umana??? ranchiunoaselor! >:)))))
    P.S. Nu zaietz nu pagadi! :))))))

Lasă un răspuns

