eu nu vreau modela grasa!


Printre multe alte mailuri inutile, primesc si un news-letter de la Flu.ro.
Astazi am citit acolo ca s-au hotarat grasele sa salveze modelele ca-s prea slabanoage si sufera, saracele.

Acuma.. no offence grasutelor, dar in afara cazului in care o femeie se ingrasa din motive medicale sau pentru ca e un pic gravida, mi se pare ca toata grasimea aia ocupa spatiu inutil. Si-asa e supra-populata lumea, si-asa sunt rezervele pe sfarsite. Care-i motivul pentru care sa ai cu 20-30-100 de kile mai mult decat e normal??

Pentru ce sa disloci atata aer cand intri intr-o incapere? De ce sa consumi atata material textil pentru hainele tale, cand in Africa amaratii aia stau in curul gol? Pentru ce sa mananci kile de mancare zilnic, doar ca sa ai ce caca? Sa consumi hartie igienica si apa?

Repet: nu vorbesc aici despre persoanele care au probleme fizice. Mi s-a intamplat si mie sa ma ingras acum cateva luni, si sa ma intreb ca disperata de ce plm tot pun pe mine, cand nu mananc mai mult? Am aflat pe urma si de ce: mi-am gresit doza zilnica de medicament pt tiroida. De-aia ma ingrasam eu cu veselie, de ajunsesem la 55 de kile fara sa inteleg de ce.
Deci nu despre cazuri de-astea vorbesc. Ci despre mancatul obsesiv, despre sculat noaptea si dat iama in frigider, despre mancat de la MC kkt si alte fast-food-uri, despre indopatul cu dulciuri..Stiu foarte bine despre ce vorbesc.
De-a lungul anilor am cunoscut nenumarate grase, care aveau cu 20-50 de kile peste normal, si care se plangeau ca nu pot slabi in timp ce rodeau un maldar de aripioare de pui. „Da’ ce-are draga? E carne de pui, asta e slaba, am voie sa mananc”
Pai ai voie fah proasto, dar nu 1 kil de aripioare plus un munte de cartofi prajiti inecati in maioneza. Ah, pe langa astea mai  mancam 2 frunze de salata stropite cu multa lamaie, ca deh, asa e la regim.

Asa ca sa n-aud de campania graselor pentru salvarea slabanoagelor.  Cat am fost mica si proasta am suferit pentru ca imi spuneau toate ca-s prea slaba, asa ca m-am tot chinuit sa ma ingras. Cand m-am mai destupat si eu, adica pe la vreo 20 de ani, si-am vazut ca barbatilor le curg balele cand apar in raza lor vizuala, mi-am dat seama ca de fapt grasele alea nu-mi vroiau binele, ci vroiau sa fiu la fel de grasa si insipida ca ele.
Eu dadeam o tura de parc dimineata inainte sa plec la birou, ele se intorceau de pe o parte pe alta si mai trageau o basina.
Eu ajungeam acasa la 8 seara, beam o cana de lapte si ieseam sa mai trag o tura de parc, de data asta pe role, ele stateau si se indopau cu cartofi prajiti si hamburgeri la Mc.
Eu intram in casa si mancam ceva usor, ele stateau cu prajitura in fata televizorului si se baseau discret in tapiteria canapelei.

Din clipa in care m-am lamurit cum sta de fapt treaba cu greutatea corporala normala, nu m-am mai stresat niciodata. De cate ori imi spunea vreo grasa ca-s prea slaba, oftam patetic si-i spuneam: stiu draga mea, dar ce sa fac.. vezi si tu cat bag in mine, pur si simplu nu ma ingras! Ce mi-ar placea si mie sa am cu 20 de kile in plus, ca tine.. ca mama mereu a vrut un copil gras..
Proasta ramanea zambind confuz.. nu era sigura daca ar trebui sa se simta jignita, sau sa se bucure ca eu o admir.

In fine, chiar si asa, intelegand ca problema graselor care se indoapa este una strict psihosomatica, tot nu sunt de acord cu propagarea imaginii de grasane ca standard de frumuseste.

Si nu spun asta pentru ca-s slaba. Sunt slaba acum, inca o luna poate, ca pe urma sigur o sa incep sa ma rotunjesc si eu. La primul copil am pus pe mine 22 de kile in ultimele 3 luni de sarcina. Probabil ca o sa pun cam la fel si de data asta, dar nu-mi fac griji. O sa deschid o revista, o sa vad o tipa-scandura si-o sa ma motivez sa arat si eu din nou ca o femeie, si nu ca o baliza.
Daca la anul dupa ce nasc o sa deschid revista si-o sa vad o masa amorfa de carne, asa la vreo 100 de kile , ce plm sa ma mai motiveze sa ajung din nou la 50?

Deci nu-s de acord cu salvarea slabanoagelor, na!

P.S. Vreau sa fac o adaugire, si n-o fac pentru ca persoanele alea ar putea vreodata sa citeasca blogul meu, pentru ca sansele sunt de 1 la cateva milioane.
Doua dintre cele mai frumaose femei pe care le-am cunoscut eu, sunt grasute. Bine, una grasa-grasa: matusa-mea, cea mai fina si mai papusa dintre papusi, rafinata, culta, si frumoasa de ramaneai ca prostul cu gura cascata, atata doar ca avea in jur de 100 de kile.  Dar nici nu-i mai vedeai gabaritul cand se uita la tine si-ti zambea.
Si a doua, o prietena veche de-a mea,  o alta frumuseste rara. Genul de femeie care pare zeita cand trece pe strada. S-a luptat toata viata cu kg in plus, are in continuare vreo 10 kile peste normal, dar chiar si asa este o tipa extrem de frumoasa, si ce e mai ciudat este ca devine din ce in ce mai frumoasa de la un an la altul.  I-as pune poza aici, dar mi-e teama ca o sa o recunoasca lumea🙂

Ce vroiam sa spun este ca exista si grase frumoase, care nu simt nevoia sa le ingrase pe slabanoage, ca sa se simta ele bine. Femei care sunt frumoase mai presus de nr de kile, pentru ca frumusetea nu are un standard anume. Este frumos ce ne bucura ochiul si sufletul. O grasa sinistra si depresiva nu-mi va bucura niciodata ochiul.

Asa ca militantele pentru colaci pe burta si celulita pe buci, n-au decat sa-si dea drumul pe Dambovita.

😀

4 responses to “eu nu vreau modela grasa!

  1. Deci eu nu sunt frumoasa fey????

    • tu esti nebuna. tu esti grasa?? eu vorbeam de alea care au cu 20 de kile mai mult decat normalul. tu nici macar nu iesi din „normal”.
      :)) si tu nu esti frumoasa, tu esti cea mai frumoasa :*

Lasă un răspuns

