ciorba si Jane Austen


Eu sunt o femeie moderna, sunt chintesenta feminitatii, sunt produsul a mii de generatii care s-au scremut sa evolueze tocmai pentru ca eu, in anul de gratie 2010, sa imi dau seama de acest efort colectiv al stramosilor si sa ma mandresc cu neuronii mei si cu gleznele de caprioara, cu gusturile mele in materie de arta si cu intuitia mea senzationala.

Unde duce introducerea asta? Pentru ce bat campii despre stramosi, generatii si feminitate? Ajung imediat acolo.

Ce fac eu, aka chintesenta, miezul? Nu, nu inventez penicilina zilele astea, guess again.

Eu mananc ciorba si ma uit la un film bazat pe unul dintre romanele lui Jane Austen.

Nu-i asa ca suna bestial? Ciorba si Jane Austen..
Ma plictiseste de moarte filmul asta, de-aia m-am si apucat sa scriu in timp ce  Emma barfeste pe fundal cu Miss Smith. Oricum am citit cartea de vreo 2 ori cand eram pustoaica, iar Gwineth Paltrow strofocand un accent britanic, imi zgarie timpanele si tot simptzu’ artistic.

Jane Austen nu poate fi citita decat in perioada pre-pubera sau cand esti domnisoara batrana, altfel simti ca ti se incretesc terminatiile nervoase. Cel putin eu asa patesc.

8 responses to “ciorba si Jane Austen

  1. io cred ca nu ii buna nici atunci…e o lectura de dupa ce dai cu curu de pamant de vreo doua ori cu barbatii, ca dupa aia asa avioane-ti baga-n cap madam austen…

    • pai si dupa ce dai cu curul de pamant, mai esti in stare sa citesti fara sa simti ca ti se incovriga dejtele de la picioare de nervi?? :))

  2. yep, daca nu te implici, daca nu te compari cu personajele..doar citesti ca pe siropul sandrei brown :))

    • n-ai mah cum! Macar Jane Austen scria bine, cand o carte e scrisa bine, te implici. Sandra Brown scrie cu curul, n-ai cum sa te implici ever intr-o carte scrisa de ea. daca se pot numi carti chestiile alea..

      • ai ma, nu fii rea. :)) pentru multe femei romance sandra brown a fost momentul evrika. ba, cica si sexul e misto ;))

        • sexu’ la modul general, da. da’ in cartile lu doamna sandra brown, e identic, e mai identic decat daca te-ai culca cu acelasi barbat timp de 50 de ani fix in aceeasi pozitie si la aceeasi ora.

  3. E, uite ca eu nu sunt de acord cu tine. Am citit pentru prima oara „Mandrie si prejudecata” la 30+ (ani) si am ras de numa si m-am prins ca femeia (Jane, nu Elizabeth) era destul de destupata la minte pentru vremea ei, ca avea foarte mult umor si nu se dadea inapoi nici de la autoironii subtile. Bine, acum avea si ea fixurile alea romantice cum ca numai si numai un barbat te poate salva (bleah!), da acuma la 1800 toamna ce naiba putea spune si ea ca inca nu iesisera feministele sa-si arda sutienele in public.
    Si motivul pentru care am citit cartea aia asa de tarziu e tot o prejudecata personala, ca vezi Doamne eu nu citesc siropuri. Asa ca acum tocmai citesc Emma. Inca n-am ras, da de vreo saptamana is tot la pagina 6.

    • Da, avea umor, sunt de acord cu tine. Dupa ce am citit toate cartile astea in copilarie, acum pur si simplu nu le mai pot citi pentru ca ma apuca nervii :)) Iar Emma e tot un fel de Mandrie si Prejudecata, cu aceeasi morala ca in toate cartile ei. Over and over again.

      Spor la citit🙂

Lasă un răspuns

