sunt taranca :D


Mie mi-au placut intotdeauna usturoiul si ceapa fiindca mergeau foarte bine cu slana ardeleneasca pe care o facea mama. N-am icon d-ala cu bale, dar oricum, se intelege ideea. Produsul finit este o chestie care pur si simplu se topeste in gura.
Mama facea cantitati normale de slana, din fiecare porc. Adica dupa cateva saptamani de la prelucrarea animalului eu ramaneam bazaind prin bucatarie, cerand slana, si nu mai era.
Asa ca intr-un an, cand tata era plecat din tara, mama a facut dintr-un porc de vreo 200 de kile numai carnati si slana. A oprit doar doua bucati de muschi de pe spinare, pentru fripturi. Restul- carnati. De n-au tocat la carne rudele tatei de la tara.. S-au uitat stramb la mama cand le-a zis sa faca tot porcul carnati, dar nah, i-au facut nebunei pe plac.

Asa ca in anul ala, cand a venit tata acasa pe la sfarsitul lui februarie cred, sau martie, din tot porcul mai erau doar cativa carnati, si cateva kile de slana.
Sa moara asta cand a vazut ca s-a topit tot porcul, ca venise poftind la carne de purcel crescut cu paine de Bucuresti.

Am povestit asta, ca sa se inteleaga mai bine din ce fel de familie nebuna provin. Eu in general nu prea mananc carne, insa bacon si slana, oricand. Si noaptea daca ma trezesti din somn si-mi fluturi slana pe la nas, imediat imi infig dintii in ea :))
Eh,  barbata-meu, pe care ma-sa l-a crescut ca pe o floare  doar ca sa vin eu ca o ticaloasa si sa-i stric ikebana,  este asadar un delicat. Pe el ma-sa nu l-a hranit cu usturoi si ceapa, ca deh, avea matzele sensibile, i-a dat numai chestii fierte pana nu mai aveau niciun gust. Asa l-am luat, nici ciorba ca lumea nu manca, doar o zeama incerta cu carne fiarta inuntru. Bleah! Cand se uita la ciorba mea dreasa cu ou si smantana, se stramba, dar eu fiind o faptura finuta, i-am zis ca daca nu mananca, e treaba lui. Pana la urma a mancat si i-a mai si placut, dar cu slana nu l-am convins niciodata. Bacon mai mananca, dar atat.
Cred ca daca i-as da in mana o felie de paine prajita, unsa cu untura si data cu sare, ar intra in soc :))

Ce mi-a venit in seara asta cu slana? Pai am fost la magazin sa cumparam niste branza si iaurt, si desi am incercat sa nu ma uit stanga-dreapta, tot mi-au cazut ochii pe niste slana. Barbata-meu ca nu, si nu, ca mi se face rau. Eu ba da, ba da, ca daca nu mananc, abia atunci mi se face rau. Pana la urma am luat. Am ajuns acasa, eu m-am infipt direct sa curat o ceapa, el se uita urat la mine, gen: pai da, bagi in tine mizeria aia, si pe urma cine-ti face ceaiuri?

Pitica statea langa el la masa. El manca salata de ton cu porumb and stuff, din care-i dadea si piticei. Pitica se uita cu ochii mari la ce fac eu. Am intrebat-o daca vrea sa guste, a zis ca da. I-a placut, asa ca i-am mai dat. I-am zis ca asta se mananca cu ceapa, asa ca i-am dat si ceapa.
Barbata-meu se stramba in toate felurile, ba chiar a scos si un ” eu nu cred ca e o idee buna” foarte ferm si apasat. Eu m-am uitat senina la el, si i-am zis ca e o idee foarte buna, daca ii place copilului.
Na, ca macar ceapa o sa manance fi-ta, mimozule!

:))

M-a amuzat asa tare pumpkina, mai ales prin contrast cu ta-su.
In familia lui, cred ca ma-sa a decis ca numai taranii mananca ceapa si usturoi asa, crude, ca se uitau cu totii la mine ca la nu stiu ce, cand zdrobeam ceapa pe masa ca doar  se stie ca e mai dulce daca o zdrobesti si n-o tai.
Eu care am crescut cu mancare de restaurant, ca mama nu prea gatea, cand ajungeam la bunica in vacanta, rupeam tot ce insemna mancare gatita. Si la bunica-mea in dobrogea se manca si cu ceapa si cu usturoi,  asa ca am crescut sanatoasa tun, doar ca eram extrem de slaba, cu toata slana si cu toata untura pe care le bagam in mine.

Acuma pe bune, suna groaznic, dar eu dau oricand o prajitura de orice fel, pe o felie de paine prajita frecata un pic cu usturoi si  unsa cu untura de la carnati. Am ramas cu chestia asta de pe cand incercam cu disperare sa ma ingras. Si nu, untura la fiecare mic-dejun, pe mine nu m-a ingrasat.

Am mai zis ca-s taranca?

:))

12 responses to “sunt taranca :D

  1. Ce pofta mi-ai facut =)) Ceapa si usturoiul sunt legume bune pentru sanatate. Cateodata nu-mi place slana, cand nu e facuta cum trebuie si pare direct luata de pe purcel, ranceda. :)) Daca e preparata corect cu mare placere. Cand mai afuma tata picioare, slana ma duc si o gust inca de cand e in afumatoare :)), mananc carne din aia afumata numa numa, desi ea e putin cam sarata si imbibata in fum. Si daca nu e ceapa si usturoi e mustar din ala bun de Tecuci. Eu de la porc numai caltabos nu mananc. :))
    (Imi placea mai mult vechea tema, era mai usor de navigat.)

    • vechea tema era prea dark. si tema asta mi se pare destul de ok. zi-mi ce nu e ok, si bag un widget, ceva.
      moaaaamaaaa, si anul trecut abia stiam unde sa apas ca sa dau publish :))

      slana care nu-i buna, nici nu-i slana. e ceva nedemn de dintii mei. 🙂 desi o data, pe munte, mai aveam putin si rodeam bucata de slana luata la pachet pentru izolat bocancii impotriva umezelii.

  2. Eh, o sa ma obisnuiesc si cu asta. Nu vad ce widget ai putea baga. Eu de curand mi-am bagat chestia aia cu Citeste mai departe.. (e in teste, daca nu-mi place scap de ea) mi-am zis ca sperii lumea cu texte prea lungi pe prima pagina.

    Da, cateodata am o pofta de sunca, ca as manca si din aia. :)) Eu abia astept sa taie tata porcul. Cel mai bun sorici e ala care il mananci acolo pe loc, dupa ce l-ai parlit si mai bine intre timp si o canuta de vinisor fiert.
    Daca o intra pe blogul tau vreunul care tine post acuma si mai e si pofticios =)) ajunge la Urgenta.

    • =)) sunt o ticaloasa :)) nu mi-am dat seama ca oamenii tin post
      imi cer scuze pe aceasta cale, tuturor celor ajunsi la urgenta, sau la biserica cu lumanarea in mana si rugamintea fierbinte ca mie sa-mi crape blogul, pe motiv de pofta🙂

  3. Bah, da’ ceva fitze tot ai in freza: auzi la ea: porc crescut cu piine de Bucuresti! Moamaaa….

    • pai cine statea sa-i cumpere lu’ porcu’ porumb si alte d-alea? incarca tata masina cu paine, si-o ducea la tara, sa manance porcul. bine, asta era asa.. de fitza, ca oricum ii dadeau rudele lui de mancare porcului, nu-l tineau la cura.

  4. painea prajita cu usturoi si untura ruleaza.
    mai ales daca e paine de casa cu cartofi..of…ce foame mi-i :))

  5. immm ceapa rosie batuta cu pumnu si sarata cu sunca. valeeeeeeeeeeeeu:D sau cu usturoi. abia astept sa ma duc acasa. daca te coafeaza ceva slana de muntenia numa zi-mi ca vine la tine cu dhl expres:-)) vorbesc de sunca d-aia cu sorici moale pe deasupra de nu stii ce sa-ti placa prima data untura sau soriciu:-))))
    daca vrei da un semn si la jumatea lu’ ianuarie te infrupti !

  6. tu sor’mea! o reneg pe cea actuala, te iau pe tine de sora.

    io din mijlocu’ bucurestiului, fara rude la tara, tot am invatat magia sunculitelor.

    a fost amuzant in armata, cand am dovedit ca mananc si mancarea taranilor care faceau pe mimozele. si se apucau sa povesteasca ce ‘delicatese’ mancau ei acasa. ma iritau si le povesteam ce delicatese mancasem eu in ultimul an – lucrasem bucatar in restaurant de lux (casa doina, pe kiseleff). nici nu auzisera. acolo am aflat cum taranu’ tine nasu’ sus intr’un mod penibil.

    • la casa doina am crescut practic :)) la doina si la poiana (la 1 mai), pentru ca strabunica-mea nu prea gatea, asa ca la pranz mergeam la restaurant😀

      • dupa ’89 a devenit restaurant de lux. maestru bucatar – al 4’lea bucatar pe lista lui ceausescu… actionari de la stolojan in sus… iar la un moment dat eu in za chician!
        in ‘copilarie – samfing’ frecventam acel parc. cu saniutele si cu bicicletele. altfel, herastraul a fost casa mea de vara. cu cheia de gat. la propriu.

Lasă un răspuns

