am moasa


Azi am fost la a doua intalnire cu moasa, prima a fost asa, doar ca sa ne cunoastem un pic, i-am intrat in casa de pe strada, fara programare fara nimic.

Mi-a dat un ulei de dat pe burta, mi-a cumparat un amestec special de ceai, a ascultat inima pufuletelui, mi-a luat tensiunea, mi-a controlat carnetul de gravida.. in fine, a facut mai mult decat face medicul ginecolog la control. Pentru ca treaba asta e personalizata.
Deocamdata gagica se focuseaza sa ma puna pe picioare, ca mi-a vazut incheieturile ca niste aripioare de pui subnutrit, si-a zis ca nu se poate asa.
E bine sa stiu ca pot suna pe cineva oricand daca am o problema, mai ales ca aici medicul ginecolog lucreaza doar in timpul orelor de program de la cabinet si in niciun caz sambata sau duminica.

Imi mai place faptul ca tipa este adepta solutiilor homeopate, asa ca pentru tensiunea mea de comatoasa, mi-a zis ca pot inspira un pic dintr-o sticluta cu ulei esential de rozmarin, si imediat imi revin. N-am incercat inca, planuiesc acum sa ma tarasc pana la fierbator sa-mi incalzesc niste apa pentru ceaiul ala special de la ea.

Vreau si eu un ceainic frumos, am balit pe niste poze dintr-o revista, dar n-am sanse sa ma lipesc prea curand. Nu prea intelege masculul asta ca pentru mine este esential sa pot bea ceai turnat dintr-un ceainic frumos, intr-o ceasca frumoasa. Pentru el canile sunt cani. Cu cat sunt mai mari, cu atat mai bine.

In fine, ziceam ca am moasa. Toate serviciile astea pe care le presteaza ea pentru mine, or sa fie platite de catre casa de asigurari. Mi se parea un pic inutila meseria asta, dar vazand cate poate sa faca pentru mine, m-am razgandit. Ea o sa fie legatura dintre mine si spital de-acum inainte, pe ea o pot suna daca ma doare ceva in creierii noptii, ea o sa ma invete tot ce trebuie sa stiu despre nasterea naturala, si ce imi place foarte tare, este ca stie ce trebuie sa fac pentru ca sa ma pun un pic pe picioare.

Sunt un pic obosita si ma incearca o mica raceala, iar astazi cand am iesit din casa la minus 12 grade, am zis ca-mi colapseaza plamanii. Bine ca n-am avut mult de mers, tipa e chiar pe strada urmatoare.

Ma duc sa-mi fac totusi ceaiul ala.

Sanatate si virtute la toata lumea!

 

11 responses to “am moasa

  1. Interesant sistemul care functioneaza acolo. Din ce am inteles intentia este de a usura cat de cat munca doctorului si in acelasi timp sa existe un sprijin permanent pentru pacient. Se vede grija si pentru unii si pentru altii. Super! In cazul meu de exemplu doctorul a fost cel care a facut tot ce spui ca face moasa ta. Inclusiv telefoanele pt probleme urgente tot la el le-am dat. Inca o data imi dau seama ce viata grea au medicii de aici.
    Multa sanatate, un an nou fericit!

  2. Multumesc la fel, un an nou fericit si tie🙂

    Da, in Ro si eu am avut un medic pe care-l sunam in creierii noptii cand aveam probleme. Cand ajungeam noaptea la urgenta cu iminenta de avort, numele lui imi deschidea usi iar banii ungeau rotitele sistemului. Avem medici foarte buni in Ro, parerea mea este ca sunt mai buni ca astia de aici, insa in Ro sistemul este de tot rahatul, ii transforma din profesionisti in comercianti.

  3. Mie mi-e dor de un ceai adevarat preparat intr-un samovar rusesc, fie el si electric, nu neaparat cu carbuni.
    Uite aici un mic tutorial in engleza de preparat ceai rusesc:

  4. Sa te enervez putin http://alinabarsan.blogspot.com/2010/11/se-ia-o-zi-oarecare.html , am dat intamplator de asta pe net acu ceva vreme si mi-a rapas sub chipiu memorat. E fain ca acolo ai pe cineva care sa-ti acorde atentie.🙂

  5. ooooo, daaaaa! ceainicele dolofanele imi plac cel mai mult. daca au si trandafirasi, sunt perfecte🙂

    n-am baut niciodata ceai facut in samovar. e bun?

  6. Nu m-am cinstit prea des cu ceaiuri si cand preparam foloseam ibricul. ;))

    • Mie mi se pare ca asa cum pentru fiecare situatie exista o melodie, la fel se intampla si cu ceaiurile🙂 Pentru fiecare stare, cate o aroma. In Ro aveam un dulap plin cu ceaiuri plus toate instrumentele de care aveam nevoie in preparare.

  7. La multi ani si sanatate, Blo.

    • wow, chiar ma intrebam ieri ce-i cu tine🙂 te citesc de mult timp. La multi ani si tie, si sa ti se indeplineasca toate dorintele!

  8. Ceaiurile rusesti sint exceptionale. Atit de bune incit odata ce ai baut un ceai rusesc mai vrei. Cred ca de aia au si inventat samovarul. Si cred ca de aia ceaiul se vinde in Rusia la kilogram. In ceainicul ce sta deaupra samovarului se prepara o esenta de ceai din care se toarna putin in cana si apoi se adauga apa fierbinte din samovar. Trebuie sa bei odata si vei vedea diferenta.
    Sanatate si La Multi Ani!

Lasă un răspuns

