migrena


Cu ochii injectati si crapati doar atat cat sa se poata forma o imagine pe retina, priveam dimineata gri ca pe un inamic personal. „Don’t take it personal” imi suna-n cap o replica din filmul de-aseara, asa ca renunt la lupta din start. Ridic obloanele si las lumina cenusie sa pantrunda in camera.
Deschid geamul, imi infasor silueta superba si gratioasa intr-un halat de casa pufos si dau sa-mi pun papucii. Sunt reci, asa ca icnind, imi trag o pereche de sosete peste labute.
Ies din camera in cautarea micului dejun. Logica mea indubitabila ma indreapta spre frigider. Intr-adevar, acolo gasesc niste lapte fara lactoza, insa nimic altceva nu-mi inspira nimic. Ma multumesc cu doua felii de paine unse cu „penal butter” dupa cum ii zice fiica-mea.
Car farfuria si paharul cu lapte in dormitor. Ma intind oftand si incercand sa infasor cat mai mult din masa corporala in patura calda inca.
Dupa ce reusesc sa-mi infasor bine si degetele de la picioare, imi dau seama ca daca stau asa cu geamul deschis, migrena mea o sa primeasca ajutoare, asa ca ma decid sa-mi indes o caciula pe cap. Icnete, rostogolit pe partea stanga, dat jos picioarele apoi restul, cativa pasi si ajung la dulapul cu caciuli, fulare si manusi. E intuneric pe hol, ca sa aprind lumina ar trebui sa mai fac aproximativ 3 pasi, asa ca bag pur si simplu  mana in dulap si inhat prima caciula. E cea kaki, cu blanita gri. Are o croiala ruseasca si mie-mi place foarte tare, desi familia mea  a decis in unanimitate ca arat ca un copil handibel cu ea pe cap.
Ma tarasc inapoi in dormitor. Ma intind, ma invelesc, iau o gura de lapte. Bun, desi deja s-a racit, nu l-am incalzit destul. Pe noptiera este o carte politista romaneasca, de acum 40 de ani. Este subtirica si n-am mai citit-o de cel putin 10 ani. Lapte, unt de arahide, mistere in creierii muntilor. Inchid ochii si incerc sa adorm, ma gandesc la lucruri frumoase. De cate ori imi vin in minte anumite ganduri cu privire la trecut, durerea dintre omoplati se intensifica. Deci asta era cu durerea de spate! imi spun eu luminata. E simplu, nu ma mai gandesc la trecut, nu ma mai doare spatele.

Adorm pana la urma dar ma trezesc la fiecare miscare pe care o fac. Ma trezesc si atipesc la loc. O tin asa pana la unu jumate, cand reiau operatiunea de infasurare in halat, si ma duc sa mananc de pranz.
Mama sta ca o mumie in fata calculatorului si se joaca sah. De data asta l-a batut, imi spune victorioasa. Fericita, pleaca sa fumeze o tigara si ma lasa sa-mi verific mailul.
Nu mi-l verific. Stau aici si povestesc despre glorioasa mea dimineata.
Paracetamolul rulz, sper sa-si faca efectul si sa-mi mai descracaneze pleoapele, ca mai e putin si vine pumpkina de la gradi si nu-mi place cand ma vede terminata de dureri si latita in pat.

 

7 responses to “migrena

  1. no, nu e bun…am avut acelasi feeling dimineata. cineva juca popice in capul meu si bila se muta de la stanga la dreapta cum miscam un pic din cap. NU e bine. Noroc ca m-am pus pe ras dis de dimineata si c-o cafea babana m-am mai pus pe linia de plutire…a naibii raceala..

Lasă un răspuns

