what are you doing?


Au inceput sa ma enerveze statusurile de yahoo depresive. Da, exista si asa ceva, pe langa alea obisnuite gen „out of the office”, „busy” sau mai stiu eu ce.
Apropo de „busy”:  de ce de cate ori afisam statusul asta, se gasea cate un cretin care sa ignore semnul si sa intre peste mine cu chef de vorba?? Invariabil, asa cum apa curge de sus in jos, statusurile care implica faptul ca n-ai timp sau chef de vorba, atrag tampitii ca un magnet.
In fine, ziceam de statusurile depresive. Ok, inteleg ca traim intr-o perioada destul de neagra a umanitatii, dar poate ca e mai delicat sa-ti duci depresiile fara sa le bagi pe gatul altora. Pentru asta exista bloguri si psihologi.
Eu niciodata n-o sa intru sa stau de vorba cu cineva cu un status deprimant, pentru ca stiu care ar fi scenariul. Dau buna-ziua ca o amica buna ce sunt, si imediat dupa aia incepe torentul de lamentari: „mi-a murit pisica, m-a inundat vecinul, m-a parasit nenorocitul ala si in plus n-am nici bani”.  Asa ca ma scutesc de chinul de a trebui sa fiu empatica atunci cand de fapt tocmai am rontait o ciocolata si pentru mine viata e frumoasa si dulce.

Sunt insensibila? Posibil, sau poate doar incerc sa ma protejez cat mai mult. Una este sa stau de vorba cu un prieten sau o prietena (care nu afiseaza nimic la status) si sa aflu ca nu-i e bine, si atunci normal ca ma afecteaza si incerc sa ajut cat pot de mult, si alta e cand imi deschid yahoo messengerul si vad mesaje de genul „I’m so happy I could shit rainbows”.
Pentru ca mesajele deprimante nu sunt scrise in romana. Nuuuu, ne afisam depresiile de office in inglis, ca sa nu inteleaga tot prostul, ca deh, nu-i delicat sa-ti afisezi problemele in public, nu?
Eu acum cateva saptamani am sters pe cineva din lista de yahoo tocmai din cauza statusurilor. Sa zicem ca ma simteam bine, si-mi deschideam calculatorul. Zbang! Statusul personajului ma izbea in moalele capului. Adica cum indraznesti sa fii fericita ca n-ai vomat in dimineata asta? Plm, eu ma confrunt cu o criza exsistentiala si pe tine te doare in cur?

Asa ca i-am dat delete. Sunt superficiala? Posibil. Insa nu vreau sa stiu daca indivizilor din lista mea le-a murit pisica sau nu, daca i-a parasit sau nu jumatatea mai naspa si asa mai departe. Prefer sa aflu asta cand si daca am chef sa vorbesc cu persoana respectiva.
Adica o conversatie normala, intre doi oameni care se cunosc si eventual au si o relatie de prietenie care le permite sa fie reciproc empatici la problemele cu care se confrunta.

Urmatoarele pe lista mea neagra, sunt statusurile cu citate celebre. Ala cu „life is like a box of chocolates…” ma calca rau de tot pe nervi.
De ce plm poate simti cineva nevoia sa afiseze tot felul de afirmatii coieliene pe post de adevar general valabil? E cumva o incercare subtila de a culturaliza lista de marlani din messenger? E cumva un test? Hai sa vedem care e desteptul care stie cine a zis ca totul e relativ?
Uite-aici adevar general valabil: oamenii care isi posteaza citate celebre la status, sunt niste tampiti!

Pe de alta parte, exista si statusuri care imi plac. Alea funny. Uneori, o data pe an sau chiar mai rar, proptesc  si eu cate unul intru amuzamentul celor 3 persoane din lista mea, care pot aprecia umorul. Altfel ma abtin sa-mi manifest geniul literar pe ym.

Ceea ce n-am vazut niciodata sunt statusurile de genul stiati ca?
„albinele nu au urechi” sau „limba balenei albastre are lungimea unui elefant”.
Astea nu cred ca m-ar deranja. Sunt neutre, nu-mi baga pe gat probleme existentiale, se adreseaza intelectului si mai ales nu sunt decupate din cartile cu citate coielice.
Ah, si mai e o categorie: „ninja de biuro”. E ala care aplica karata decisiva copiatorului atunci cand infernala masina ti-a inghitit originalele, e ala care merge tantos si se scarpina la oua pe strada, si pe langa toate calitatile astea, a gasit si sursa de pe net de unde poate copia citate din Sun-Tzu. Pe care evident ca le afiseaza la status in ym.
Da, si astia ma enerveaza.

 

 

 

 

 

 

 

6 responses to “what are you doing?

  1. mmm..cam putini nu intra in lista ta :))

    • :)) am in lista peste 100 de persoane, dintre care 10 sunt d-astia cu statusuri. deci un procentaj destul de ok, zic eu. oricum le-am dat delete alora care ma deprimau in mod constant :))

  2. speram sa zici si despre cei care au statusuri despre Dumnezeu,iertare, dragostea e Dumnezeu, crede si vei fi implinit :)) eu am sters multe colege din lista din cauza asta.
    In ultima vreme au mai aparut care shareaza pe facebook sau au status pe mess linkuri catre siteuri handmade. Macar de le-ar ascunde intr-un fel, dar ma irita sa vad atatea http://rahat-lut-fino-legat-cu-fir-de-martisor la statusuri. La inceput erau cateva, dar acum parca toate si-au descoperit hobbyul asta. Gizas, cat talent pe ele.

    • OMG! da’ tu unde lucrezi? la Patriarhie? :)) eu n-am d-astia strabatuti de fioruri religioase, ci doar ‘telectuali wannabe :))
      nici d-alea cu handmade n-am.. abia acum imi dau seama ca lista mea de ym nu-i completa :))

  3. nu bre, la nicio patrianarhie de asta :)), dar s-a nimerit sa existe pe lumea asta si persoane de religii diferite, protestanti, catolici, folkisti, naivi :)) care mi-au distrus placerea de a intra pe mess. :))

Lasă un răspuns

