a nu se citi de catre cei care au impresia ca sarcina e o perioada magica


Mai e putin. Desi medicii mi-au zis ca probabil voi naste cu vreo luna mai devreme, eu sper ca pufosul sa mai stea in p^$&a ma-sii inca o saptamana-doua macar.

Ma bucur ca se termina partea asta in care eu zac umflata pe stanga sau pe dreapta, si mi-e dor sa stau pe spate sau pe burta. Noaptea ma trezesc la fiecare 20 de minute pentru ca amortesc  si trebuie sa ma intorc pe partea cealalta. Am niste cearcane ingrozitoare, sunt obosita de abia ma tarasc intre dormitor baie si bucatarie, iar pufosul se invarte cateodata de zici ca acum-acum imi iese prin piele. A fost foarte dragut atunci cand a reusit sa-si indese un piciorus pe sub sternul meu. Da, pe sub stern, ati citit bine! Sa detaliez, sa explic cat de tare doare schema asta? Nevermind, mamele-s facute sa sufere.

Sunt pe de o parte bucuroasa ca in mine creste pufosul asta mic, pe de alta parte abia astept sa iasa, ca sa pot dormi si eu pe burta, sa fac o baie calda, sa ma intind, sa ma aplec, sa-mi pot pune sosetele fara sa-mi dizloc femurul din sold, sa ma imbrac cu haine normale, sa .. sa.. sa fac tot ce nu pot face acum.
Stiu ca trebuie sa mai stea, sa mai creasca un pic, insa am niste stari de nervi ingrozitoare zilele astea. Nerabdarea, teama, oboseala plus nervii pe care mi-i mai face din cand in cand pitziponcu’, ma fac sa racnesc mai rau ca un capitan de pirati. Aaaarrrrgggghhhh!

Sora-mea a cumparat azi haine pentru pufarin. Pulovere, bluze, pantaloni, ciorapei.. toate minuscule, evident. Ah, si pompa de muls si sutien de alaptat. Ma uitam cu groaza la pompa.
Eu fiind una dintre mamele care au zis ca alaptatul e mai important decat tzatzele lor anti-gravitationale si absolut perfecte, m-am chinuit ingrozitor in primele luni de alaptat. Cine zice ca e usor si minunat, si ca nu se egzista senzatie mai frumoasa ca aia cand iti adoarme puradelul la san, mananca rahat!

La inceput te doare si-n cur cand suge copilul, pentru ca se contracta uterul, si daca ai si bafta de a fi facut cezariana, inchipuieste-ti cat de misto poate fi senzatia. Pe urma sfarcurile te dor de mori pentru ca inevitabil, plodul nu va fi mufat cum trebuie, iar pielea ta e hiper-sensibila. De-aia se fac ragadele adica mai pe romaneste : rani sangerande, care dor de mori, iarasi.
Dupa toate astea, mai exista si „furia laptelui”, adica mai pe scurt se umplu sanii cu lapte, pe care n-ai pe unde sa il scoti, ca ai canalele infundate. Ca sa le desfunzi, bagi pompa, te mulgi si simultan te dai cu capul de pereti de durere. Sanii se umfla, se fac ca niste pietroaie, faci febra, si in general iti cam vine sa te sinucizi sau sa-i sinucizi pe aia din jurul tau.

Momentele alea magice in care-ti doarme puradelul la san,  vin abia dupa ce scapi de toate durerile.Unele mame rezista pana atunci, altele renunta la alaptat pe parcurs. Eu din fericire am un prag de rezistenta la durere destul de ridicat, asa ca am rezistat pana la 10 luni, insa nu le condamn pe cele care n-au alaptat din varii motive.

Daca mai aud pe cineva zicand ca sarcina e un moment magic pentru femei, il musc personal de beregati!

Cine plm poate sa defineasca magia prin mersul de 70 de ori/zi la baie, sau prin durerile de spate, de picioare, de pelvis, de tot ce-o mai doare pe o gravida?
Da, de acord, in mine creste un mic miracol, dar asa m-as fi bucurat daca as fi fost scutita de greturi si vergeturi macar, nu mai zic de altele..

16 responses to “a nu se citi de catre cei care au impresia ca sarcina e o perioada magica

  1. Ma apuca groaza, sincer. Ma gandesc ca e senzational sa ai in brate bucatica aia de „tine” si sa-ti creasca in casa. Ca e misto sa aiba 4-5 ani ca smecheria ta a mare, ca de acum e aia mare, si sa-ti trozneasca niste filozofii de nu stii de unde le-a scos. Dar calea spre bucuriile astea nu mi se pare nici mie chiar senzationala. Nastere usoara iti doresc, sa scapi de partea asta a procesului „tehnologic” si sa treci la partea a doua 😉

    • 🙂 multumesc.
      n-am vrut sa sperii pe nimeni, da’ nici nu mai suport privirile siropoase pe care mi le arunca lumea de cate ori ies din casa. nu-i funny, nu-i placut in niciun fel sa ai o burta care te impiedica sa-ti vezi picioarele, insa lumea in general crede ca toate gravidele mor de fericire sa umble ca niste rate cracanate si umflate :))

  2. Ah, textul tau ar putea sa contribuie hotarator la scaderea natalitatii:))
    Dar ai pefecta dreptate, n-ai spus nici macar o minciunica.

    • pai ma enerveaza ca peste tot lumea ridica in slavi etapa asta. nu zic ca nu-i frumoasa ca idee, dar practica ne omoara, stii tu.. 🙂

  3. Vai cata dreptate ai 🙂 La care mai adauga si teste de sange care nu ies bine, asteptat de rezultate nush cat timp, teama care te paralizeaza pana te suna doctorul sa iti prezante concluziile alea alea ca doar ai mai trecut o data prin toata povestea si nu cu happy end.

    Pacat ca nu se misca stiintificii astia mai repede sa inventeze un uter sub forma de borcan, as fi fost prima catindata la o sarcina decenta si civilizata.

    • asa ma gandeam si eu, la copii in eprubeta :))
      da, si eu am trecut prin fazele cu analize naspa, cu asteptat cu sufletul la gura, cu nopti nedormite de grija si asa mai departe. dupa prima sarcina am imbatranit cu 10 ani, dupa a doua probabil ca la fel. desi in mod miraculos de data asta nu mi-a mai cazut parul, ca dupa pumpkina ramasesem cu juma’ din coama pe care o aveam inainte.

  4. a doua e mai putin stresanta ca stii la cam ce sa te astepti, la fel si cu bambinul, de aia mai ai podoaba capilara 🙂 mie mi s-a chiar inmultit da se duce naibii cum termin cu alaptatul

    • eu am auzit teorii cum ca din cauza ca asta e baietel, de-aia nu-mi mai cade parul. iar cu pufoasa oricum sarcina a fost mult, mult, mult mai stresanta, ma mir ca am mai ramas cu ceva plete dupa experienta asta.

  5. Intradevar nu este deloc o perioada magica (suna un pic ridicol „perioada magica” ma intreb cine a inventat expresia :)). Ma gandesc ca este promovata ideea asta tocmai ca sa mai uiti de toate problemele care apar. Adica daca te gandesti ca totul este magic ajungi sa ignori dureri, arsuri, insomnii, oboseala etc. si sa te gandesti la miracolul care creste in tine. Si sunt sigura ca orice femeie insarcinata vrea sa revina la normalul la care te referai tu, oricat de magic ar considera ca este sa fii insarcinata. Eu sunt una dintre mamicile care a muls 10 luni si care a alaptat doar 2 luni. Si chiar daca unori regret ca nu am alaptat mai mult cand ma gandesc la tot ceea ce a trebuit sa fac in ultimele luni imi mai trec remuscarile.

    • sigur expresia asta a fost inventata de un barbat :))
      iar ca mama oricum faci mai mult decat este uneori uman posibil (cum ar fi sa dormi cate o ora-doua pe noapte timp de luni de zile, si sa mai mergi si la job), asa ca nu-ti face probleme pentru alaptat.

  6. Adica tu vrei sa ne faci sa credem ca pe copii nu-i aduce barza?

  7. Ha, si tocmai voiam sa povestesc despre cat de impresionata am fost de intalnirea cu o gravida radianta, care doreste sa nasca natural, in apa. E cam in ultimele doua saptamani de sarcina si pe bune ca era radianta. E drept ca se ducea la pipi din sfert in sfert de ora, dar in rest…

    • pai stai putin, ca fetele de balaur nu se vad decat acasa :)) in rest si pe mine ma admira lumea ca cat de radianta sunt, cat de rotunda, cat de mica, cat de zambareata etc..
      si nu stiu cum, dar in public, atunci cand toata lumea zambeste la mine, mi-e greu sa ma duc la ei si sa le spun:” dragi necunoscuti! nu va mai holbati si nu mai ranjiti la mine, ca pe mine ma doare peste tot, ma misc gratios ca o balena, si mai trag si partzuri!”

  8. O, Doamne! Când a trecut atâta timp? Parcă ieri am intrat pe blog și-ți citeam înjurăturile și mustrările la propria persoană, că nu-ți mai trebe copii, că una că alta și acum…acum pufuletele e gata de livrare.
    Eu îți doresc să treci cu bine peste toate stările alea de mai sus, dar mai ales să ai un bebe sănătos!

Lasă un răspuns

