de ce zambesc eu astazi


Am gasit o poezie superba pe blog la Christina, si-o postez si eu aici.

Imi aduc aminte de imaginea doamnelor cu rochii purpurii si palarii rosii, din „The Lace Reader”, o carte despre care spuneam acum cateva luni ca mi-a placut.
When I am an old woman I shall wear purple, with a red hat which doesn’t go, and doesn’t suit me!

Warning- Jenny Joseph

When I am an old woman I shall wear purple
With a red hat which doesn’t go, and doesn’t suit me.
And I shall spend my pension on brandy and summer gloves
And satin sandals, and say we’ve no money for butter.
I shall sit down on the pavement when I’m tired
And gobble up samples in shops and press alarm bells
And run my stick along the public railings
And make up for the sobriety of my youth.
I shall go out in my slippers in the rain
And pick flowers in other people’s gardens
And learn to spit.

You can wear terrible shirts and grow more fat
And eat three pounds of sausages at a go
Or only bread and pickle for a week
And hoard pens and pencils and beermats and things in boxes.

But now we must have clothes that keep us dry
And pay our rent and not swear in the street
And set a good example for the children.
We must have friends to dinner and read the papers.

But maybe I ought to practice a little now?
So people who know me are not too shocked and surprised
When suddenly I am old, and start to wear purple.

Au inflorit magnoliile si aici. Mi se pare de fiecare data un moment magic, sa vad florile mari, cu petale carnoase, aproape indecente asa cum stau inflorite pe crengile golase ale copacilor. Nu-si ascund frumusetea printre frunze, n-au nevoie de verdele de fond pentru ca ele sa straluceasca ca niste globuri de bucurie.
Zambesc si ochii mi se lumineaza de cate ori vad  o magnolie inflorita, habar n-am de ce. O fi vreun instinct atavic, care-mi spune ca a venit intr-adevar primavara, ca de-acum va fi cald, soare, multa bucurie si seri lenese privind apusul?

Azi-noapte am visat ca am nascut. Nu prin cezariana, asa cum s-a discutat, ci natural. Si in vis n-am patit nimic, nu mi s-a rupt nimic in mine, iar pufosul a iesit usor, a alunecat in mainile mele in timp ce asteptam undeva intr-un spital sa ma bage cineva in seama.
Era atat de frumos in vis.. si destept, si cuminte. Abia astept sa-l vad, desi imi tot spun: nu acum, nu acum, nu acum.. mai tarziu, peste o saptamana-doua-trei, dar nu acum! M-am trezit zambind, eram atat de fericita ca puiul meu era ok!

Ma duc sa ma bag inapoi in piesele lui Oscar Wilde. Uitasem cat umor avea, daca as avea obiceiul nesuferit de a sublinia paginile cartilor, as umple cartea asta de dungi :))
Probabil ca o sa postez la un moment dat cateva fragmente care pe mine m-au amuzat foarte tare, dar deocamdata imi amintesc o afirmatie a Lordului Darlington din ” Lady Windermere’s fan” : „I can resist everything except temptation”. Sper ca am citat corect, ca mi-e lene sa ma duc dupa carte in dormitor.

Ce-mi mai place azi? Hmmm.. dunno. Dar ziua abia a inceput🙂

7 responses to “de ce zambesc eu astazi

  1. Am vazut si aici ceva pomi infloriti, in timp ce ma tineam sa nu cad intr-un autobuz. Magnoliile sunt absolut senzationale. Abia astept sa le simt mirosul. E singurul moment in an cand New York nu pute a pisat de caine si metrou, ci a flori. Am ajuns sa iubesc primavara😀

    • 🙂 si mie-mi place tare mult. pentru ca cerul e parca mai sus, mai albastru, soarele mai stralucitor si toata lumea mai frumoasa🙂

  2. 🙂 m-ai făcut şi pe mine să zâmbesc, mi-am adus aminte că atunci când eram însărcinată cu al doilea başbuzic făceam naveta cu trenul.
    Spaima mea cea mai mare era să nu mă apuce pe tren aşa că spuneam mereu: „mai tarziu, peste o saptamana-doua-trei, dar nu acum”:). Rezultatul?
    S-a născut cu o săptămână mai tîrziu şi a trebuit să fie rugat frumos să iasă, aşa că ai de grijă ce îi spui, stau cu urechile ciulite acolo, pe dinauntru:))

  3. nastere usoara iti doresc!

  4. Pingback: de ce zambesc eu astazi (via my own private coconut island) | Ado Feck

Lasă un răspuns

