lipsa acuta


Cele mai bune incantatii se fac in fumul tigarilor aromate si tari, cum erau pachetele negre de Djarum.
Se aprinde tigara, se trage cu atentie in piept, se sufla fumul jumatate pe nas jumatate pe gura.
Se soarbe din brandy.
Optional se asculta jazz, desi Djarum merge mai bine doar cu gandurile lenese invartindu-se deasupra capului printre fuioarele de fum.

Dupa ce m-am lasat de fumat, incantatiile mele aveau loc la 5 dimineata, asteptand rasaritul cu mainile inghetate pe ghidonul bicicletei. Atunci primeam raspunsuri la toate intrebarile pe care uitam sa mi le pun, atunci absorbeam frumusete si lumina prin toti porii si aerul rece si curat imi lasa un gust dulceag in cerul gurii, mai bun decat aroma oricarei tigari.

Imi lipsesc momentele de genul asta. Imi lipsesc eu, mie.
Ma invart in cercuri, daca as avea talent la desen as desena ce simt, poate-ar fi mai usor decat sa incerc sa pun in cuvinte ganduri care nu-s decat franturi de senzatii si impresii.
Imi lipsesc prieteni pe care nu i-am mai vazut de foarte multi ani. Imi lipsesc iubiri din inventar. Au disparut cumva sub straturile de praf asezate peste inima mea, iar eu mai degraba as face un transplant de cord decat sa incerc sa dezgrop ce-i acolo, sub coastele mele.

Mi-e dor si nici eu nu stiu exact de ce anume. Mi-e dor sa simt, mi-e dor sa iubesc, mi-e dor sa-mi bata inima si sa-mi tremure genunchii. Mi-e dor.

Au inflorit macii, si de cate ori trec pe langa ei, isi tremura petalele de parca m-ar chema undeva, asa ma apuca dorul de duca. Imi vine sa-i smulg, sa le musc petalele sa-i doara carnea asa cum ma doare pe mine cand ii vad.
Ar fi un act de canibalism, de furie indreptata aiurea, de rautate gratuita, si totusi cu cata satisfactie le-as striga in timp ce le-as sfasia fragilele petale: na! sa va doara si pe voi vara asta, cu soarele ei si cu norii, si cu mirosul de iarba proaspat cosita, si cu toate marile in care nu ma voi scalda nici anul asta, si cu toti copacii sub care n-am sa fiu sarutata! Sa va doara asa cum ma durea pe mine sa va vad atunci cand ma indreptam spre casa, dupa ce ma scaldasem in mare, iar voi stateati pe marginea drumului si fluturati ca niste promisiuni ale unei iubiri care mereu a stat atarnata la marginea orizontului, ca Fata Morgana.
Sa-mi vars gandurile care-mi fac colturile buzelor sa atarne in jos, ca la femeile consumate, ca la femeile nefericite.
Eu nu-s consumata! Nu-s nefericita!
Am doar o lipsa acuta de albastru intre omoplati.

7 responses to “lipsa acuta

  1. Foarte frumos scris ! Melancolie 100 % !

  2. Mda, as zice că nu e melancolie, cât o foame cumplită de ceva ce ai și nu poți/n-ai cui să dai. Ca si când ai avea frigiderul plin, dar e încuiat cu două chei. Precum cutiile alea de valori din bănci. Nu pot fi accesate decât cu ambele chei odată. Și deși tu stai cu cheia în broască, nimeni din jur n-are de gând să ți se alăture. Așa că mori de foame cu frigiderul plin.
    Na, poate nu e cea mai bună ilustrare a faptului că te înțeleg al naibi de bine, dar te citesc înainte de prânz, și chiar mi-e foame 🙂 Și la propriu și la figurat…

  3. Foarte frumos fata draga, m-ai impresionat! Vb serios, dar… imi miroase mie a depresie post-partum? >:)))) Get real woman and let’s have fun! \m/ Nu vreau sa te vad prea melancolica, pe mine m-ai dat gata cu stilul acela efervescent si caustic!! Il vreau inapoi! 😉

  4. orice’as pune aici la comentariu imi pare sec. „da”, „bine”, „frumos”… cred ca am gasit: fromoz!

Lasă un răspuns

