cu dexu’


Vorbind despre povesti si arhaisme, mi-am adus aminte ca la un moment dat cand eram mica,  nu stiam ce inseamna „mashtera”. Tot intalneam cuvantul in povesti, si nu intelegeam ce vrea sa zica, asa ca am intrebat-o pe mama.
Care fiind femeie desteapta si vrand sa scape de catralionul de intrebari imediat urmatoare, mi-a zis ca in dictionar gasesc toate explicatiile, si ca daca nu inteleg nici dupa ce citesc acolo, sa vin sa o intreb pe ea.
Dupa 10 minute vine mama si ma vede rasfoind nervoasa pagina dupa pagina. Imi spune ca trebuie sa caut la litera M, nu aiurea, la care i-am zis ca am gasit cuvantul, dar acuma caut altul care pare sa nu fie in dictionar.
Cand a auzit ca nu gasesc cuvantul „coaie”, s-a albastrit, pentru ca la noi in familie nu se vorbea asa cum am invatat eu de la golani, si vorbesc aici pe blog :))
Abia dupa ce mi-a explicat ce inseamna, am inteles de ce radea sor-mea de se prapadea de cate ori aveam momite la masa, si mi-a venit rau intelegand ce mancam eu cu atata pofta.

6 responses to “cu dexu’

  1. In dexu’ meu ala verde (editie 1975?) erau coaie!

  2. tu asta, momitele is niste glande la gatul si la pieptul unor animale (alea de miel sunt deosebit de yummy-bune 😀 ). asa ca putea sor-ta sa rada pana nu mai putea, ca radea degeaba 🙂

    • :))
      da’ si eu tolomaca, n-am cautat in dictionar sa vaz ce-s alea nici pana acum! :)) am crezut timp de 30 de ani fara sa cercetez. Doamne, da’ proasta sunt! =))

  3. Am aflat si eu cu stupoare ca momitele nu-s coaie si radeam dejaba de consort cand a mancat d-alea la restoul romanesc de aici. el stia, da’ m-a lasat sa ma distrez 🙂

  4. si cainii cand imbatranesc sunt dusi la o ferma unde traiesc fericiti. da.

Lasă un răspuns

