rainbow snots


Pumpkina vineri seara pe la 11 a inceput sa sune ca o foca. A facut croup, ca doar nu era ea mai cu motz, sa nu faca atunci cand o gramada de copii sunt bolnavi la gradinita.
Urlete, muci, horcaieli, a venit medicul pana la urma si i-a dat un supozitor si o reteta pt antibiotic, ambroxol si again- supozitor cu predinson. Cred ca asa ii zice, mi-e lene sa caut cutia.
Dupa supozitor s-a linistit imediat si-a dormit toata noaptea.
Azi toata ziua m-am chinuit sa ii tin pe puradei cat mai departe unul de celalalt, si sper sa fie ok bebe. Pe mine ma cam racaie pe gat, si ieri seara mi-a tusit in nas mamzel pumpkina, asa ca nu stiu ce-o sa iasa. De facut croup nu cred ca fac, fiindca am inteles ca dor copiii pana-n 6 ani au parte de mizeria asta.
Sper din suflet ca pufarinul sa fie ok.
Ieri seara a dormit masculul in patul de jos in camera pumpkinei, sa fie acolo in caz ca are nevoie de el peste noapte, iar azi toata ziua am tinut-o mai mult in pat la caldura, ca ii curg si mucii si o durea si capul. A fost foarte cuminte, si se pare ca a avut una din zilele alea care se intampla o data la 2-3 ani, cand mananca. M-am mai linistit cand am vazut cat poate sa bage in ea :)) Un copil foarte bolnav nu prea mananca, ori pumpkina a cerut azi mancare toata ziua.  Ori e ok, ori vine apocalipsa, maica :))

Pufulete pe de alta parte, n-a vrut sa doarma de dimineata cum doarme de obicei, a tot chirait pana l-am pus in pat langa mine, in speranta ca va adormi mai repede. La un moment dat am adormit, ca eram cam rupta dupa noaptea precedenta, si a adormit si el.
M-am trezit chiauna la 12 jumate si am fugit in bucatarie sa ii fac de mancare, ca urma sa se trezeasca si ca urle de foame.
N-am mai stat sa ii fac chestii, i-am combinat legumele cu 2 linguri de ricotta, si a basculat pufulete de ziceai ca-l tin in beci, nemancat si cu apa pana la glezne.

Pumpkina s-a uitat la niste filmulete instructive despre lumea marilor, si tot venea sa-mi povesteasca despre crustacee si despre nush’ ce serpi de apa care respira nu stiu pe unde, nah ca am uitat cum le zice..

Ma gandeam la diferentele dintre sistemul romanesc si asta nemtesc atunci cand e vorba de dus copiii bolnavi la gradinita, pentru ca luni pumpkina o sa mearga la gradi. Daca are energie in ea, o sa-mi manance ficatii acasa, mai bine se duce acolo si macar se joaca toata ziua.
In Ro, in primul an de gradinita, pumpkina a stat mai mult pe acasa, ca mereu facea cate o viroza si nu o primeau la gradi cu muci sau tusind. Mi se parea normal, ca doar in grupa mai erau si alti copii,  si doar nu era sa se duca sa-i imbolnaveasca pe toti. Chiar si asa, tot erau mai tot timpul bolnavi, d-apai daca i-am fi dus asa la gradinita!
Nu-mi picau prea bine perioadele in care era bolnava, ca nah, aveam munca de raspundere, nu puteam sa lipsesc decat in caz de deces. Al meu, evident.
Cate slalomuri am facut si cat am „indoit” eu sistemul ca sa pot sta cu pitica acasa cand era bolnava, nici nu mai vreau sa-mi amintesc. Cert este ca mi se parea normal, ca doar nu erau sa stea acasa si alti parinti din cauza fiica-mii. Cu totii trageam cu dintii de joburile pe care le aveam, sa facem bani sa putem plati gradinita particulara si taxi-urile cu care alergam seara sa ne luam copiii.

In fine, aici in De treaba sta altfel. Atata timp cat copilul se poate tine pe picioare si n-are ciuma sau altceva cu adevarat nasol, poate merge la gradinita.
Copiii sunt bolnavi tot anul aproape non-stop, le atarna mucisori verzi la nas, tusesc cu stropi, dar vin la gradinita. Pe pumpkina am mai tinut-o acasa cand era racita rau, din obisnuinta de a-i feri pe altii de microbii ei, si mai ales de-a o proteja pe ea, pentru ca aici cat se poate tine copilul pe picioare si vine la gradinita, e ok, e scos afara chiar daca-s minus 15 grade.
Fiind mici, nu spun cand au ciorapii uzi sau pantalonii, daca au transpirat sau daca le e frig. Se joaca fericiti ca pot alerga prin curte, si-i iei acasa si mai bolnavi decat i-ai dus. De-aia am preferat sa o tin acasa cand a fost bolnava rau.
Ceilalti parinti in schimb, sunt foarte relaxati.
Am mai povestit despre copii incaltati in tenisi d-aia chinezesti in toiul iernii, cu gatul gol si fara caciuli, cand erau minus 10 grade. Eh, fiind ei deci asa relaxati, puradeii lor sunt mereu cu mucii intinsi pe ochi, iar pumpkina mea evident ca vine acasa cu toate minunile.

Cu un copil asa strangator si cu inca unul mic-mic, e destul de greu sa faci echilibristica in privinta asta. Pe de alta parte, peste un an cand va merge pufu la cresa, o sa fie gata imunizat.

Acum trebuie sa ma duc s-o trezesc din somn sa-i dau antibioticul, poate scapa macar de mucii de toate culorile.

2 responses to “rainbow snots

  1. ba io zic ca e bine asha. Avea si pitica cizme de cauciuc, pantaloni&geaca de ploaie care erau permanent la kiga, pt. ca ii scoteau afara zilnic, putea sa vina si potopu´. Acu´e vremea sa´si formeze sistemu´imunitar si faptu´ca nu toate educatoarele au ochiometru´pa fine tunning face parte din collateral damage.

    • da, si eu sunt de acord cu scosul afara indiferent de vreme, dar nu cand e bolnava si transpira repede, sau nu poate sa se incheie bine la geaca si iese cu ea fluturand in vant iar pe astea le doare in basca

Lasă un răspuns

