(kind of) spoiler alert: Melancholia.


Ieri m-am chinuit vreo 6 ore sa vad „Melancholia” lui Lars von Trier. Adica vedeam un pic din film, imi pierdeam interesul sau eram intrerupta si tot asa, de la 4 la 10 dupa-masa.
Recunosc: la un momnent dat, enervata, am dat skip la cateva minute din in-actiune. Ma gandeam ca nu mai am eu rabdare, ca mi-am prajit de tot neuronii la cuptorul cu microunde si ca sunt pierduta pentru tot ce inseamna gandire, arta etc..
Abia in ultimul sfert de film am inteles tot ce nu pricepusem in primele 100 de minute, si mi-a placut cum s-a terminat, dar n-am avut rabdare sa o iau de la capat, ca sa inteleg mai bine totul.
Oricum, am plecat la un moment dat la culcare, foarte linistita. Sunt genul de persoana care nu se gandeste la Apocalipsa, sau daca se intampla sa fiu prinsa in vreo discutie pe tema asta, in general ma amuz foarte tare.
Anyway, ziceam ca m-am dus la culcare. Pufu peste noapte a avut niste partzuri si s-a tot chinuit sa le scoata. Asta a insemnat mult gemut, partzait, zvarcolit, plans, supt etc.. Pe la patru jumate de dimineata, ma trezesc brusc dintr-un vis d-asta apocaliptic si-mi dau seama ca o gramada de simboluri si conotatii peste care am trecut fiindca ma enerva actiunea, au devenit foarte clare peste noapte.

Daca erau nave extraterestre parjolind tot pamantul, daca aratau cum piere omenirea in masa din varii motive, atunci as fi continuat sa dorm linistita si fara vise de genul asta, dar asa, modul in care se termina filmul inca imi ridica parul pe brate. Pentru ca pare posibil, pentru ca Kirsten Dunst este buna si pentru ca Lars von Trier tocmai mi-a asigurat portia de cosmaruri pe urmatorul an.

Sunt un vechi fan von Trier pentru ca tipul e pur si simplu genial.
Te uiti la povestea de pe ecran, si e ca si cum te-ai uita la o tesatura fara lupa. Vezi modelul imprimat, insa daca te uiti cu lupa, vezi toate firele cum se intretaie, cum se rasucesc, si cu cat te uiti mai mult, cu atat vezi mai mult, pana cand zici: gata! Si te opresti nu pentru ca nu ai mai putea gasi conotatii, ci pentru ca nu mai vrei sa continui.
Asta inseamna filmele lui pentru mine in general, iar Melancholia (in care mi-am bagat in mod repetat picioarele aseara), cred ca este la fel de bun ca si celelalte.

5 responses to “(kind of) spoiler alert: Melancholia.

  1. Știu, off topic, mă bag aiurea în seamă, dar… când ai timp și dispoziție, ai putea face ceva fotografii (ai mai încercat de câteva ori) cu care să ne încânți ochii? Eu una cred ca locurile în care tăiești tu acum, au o frumusețe aparte primăvara și toamna…. și din greșeală poate mai „scapi” și din voi în imagini🙂
    și pt că mi-am adus aminte.. ce ți-au construit până la urma în fața geamului? probabilitatea de a lăsa ceva neterminat cu posibilitatea de continuare „cândva”…. din câte stiu eu, pe meleagurile acelea, nu prea cred că se intâmplă.

    • ah, au terminat deja pe una dintre lateralele blocului. au mai adaugat niste tevi, nu stiu pentru ce, dar am vazut ca le racordeaza la reteaua blocului. caldura si apa nu s-au oprit nici macar o clipa, asa ca habar n-am ce au facut :))
      poze am mai facut, o sa mai fac, dar sunt tare lenesa la postat🙂

  2. Și da, la un asemenea post, la care probabil s-ar cere comentarii elaborate, etc, eu scriu despre poze și lucrări de amenajare, un alt tip de artă..🙂

Lasă un răspuns

