despre prietenie


Ma gandeam la relatiile mele de prietenie de pana acum, si mi-am dat seama ca atunci cand intalnesti o persoana compatibila, simpatica, o persoana cu care sa vrei sa ai o relatie de prietenie, este ca si cand te-ai indragosti.

Nu analizez acum o relatie anume, da’ zic la modul general ca la inceputul prieteniei nu-ti mai ajunge timpul sa vorbesti cu celalalt despre orice.  Te trezesti povestind chestii despre tine pe care nu le-ai spus nimanui, iti insiri viata, aspiratiile, tabieturile si tot ce mai tine de tine, ca pe o carte deschisa pe masa, iar celalalt pare sa faca la fel.
Nu te gandesti „sa dai bine”, ci pur si simplu gasesti o multime de lucruri in comun cu celalalt, ramanand amandoi mirati de miracolul produs prin intalnirea voastra intamplatoare.

Dupa primele discutii febrile, in care aproape ca vorbiti amandoi odata, urmeaza cele adanci, reluate de „n” ori de-a lungul relatiei, discutii in cursul carora iti dai seama si mai mult de compatibilitatea dintre voi.

Dupa cativa ani deja va cunoasteti foarte bine, conversatiile sunt uneori aproape monosilabice, si totusi cateodata (daca ai noroc) se intampla sa simti aceeasi compatibilitate vis-a-vis de omul de care te-ai indragostit prieteneste acum x ani.

Imi plac prietenii mei. N-am multi, cu unii vorbesc poate o data pe an, insa de fiecare in parte, m-am „indragostit” la un moment dat, si asta inseamna ca-s oameni deosebiti, minunati, unici si irepetabili, fiecare in parte.

Pumpkina este la varsta la care descopera prietenia. Uneori e mai usor, alte ori e foarte greu sa imparti cu cineva coronita cu diamante si animalele tale de plus, insa o faci pentru ca iti place persoana respectiva si stii ca a doua zi se duce la ea acasa si-ti lasa in pace jucariile :))

4 responses to “despre prietenie

  1. mi-ai amintit de copilărie, când mă „îndrăgostisem” rău de o colegă de clasă. ce am mai suferit când a venit vacanța și a trebuit să ne despărțim. dar am suferit și mai mult când ne-am revăzut, pentru că am constatat că eu număram zilele și orele până la revedere, crezând că ea nu e casă, și când colo ea era, dar nu dăduse niciun semn că se întorsese din vacanță. deși am fi putut să ne bucurăm una de cealaltă cu câteva zile mai devreme… atunci mi-am dat seama că nu toată lumea de „îndrăgostește” la fel și de fiecare dată când am mai avut tentative am încercat să mă autocenzurez…
    cel mai ușor te dezamăgesc oamenii pe care-i încarci cu o astfel de „îndrăgosteală”, pentru că de fapt mai mult se petrece în mintea ta decât în realitate.

    • 🙂 de cele mai multe ori asa e, asa am patit si eu, insa imi place momentul in care intalnesc pe cineva interesant. as vrea sa se intample mai des decat o data la 10 ani, dar.. nah..
      :))

  2. Eu zic ca Dollo: aveam un trio de „iubite” la scoala, si dupa vacanta abia asteptam sa le revad si sa povestim, si dadeam de o raceala pe care nu o intelegeam. De atunci am lasat-o mai moale, dar tot nu pot sa ma stapanesc sa imi zic ca acu gata, am dat peste persoana a’ mai super si totu-i roz si cu sclipiciuri:), si sa incep sa „povestesc” cu ea in capul meu, si sa imi fac o tona de scenarii si cand la intalnire se spulbera toate, ca poate cealalta persoana nici nu s-a gandit la mine o secunda. Copiii is cei mai faini, ei se gandesc la noi mai tare si ne simt lipsa, si se bucura cand ne vad de parca despartirea de 8 ore pe zi a durat opt ani. Asta pana cand dau de „prieteni” si uita…floare-albastra, floare-albastra

    • Cred ca fiecare dintre noi a fost de fiecare parte a barierei. Probabil ca exista pe undeva in trecutul fiecaruia, cate un prieten caruia i-a pasat de noi mai mult decat ne-a pasat noua de el/ea.

Lasă un răspuns

