carnati pansati vs ingerasi


Dollo declara „luna facerii de bine” pe blogul ei. 

Mie chiar mai interesanta mi s-ar parea o discutie despre oamenii care ne fac bine pentru ca eu ma bucur de tot, de zambetul casierei, de salutul cuiva pe strada, de mana intinsa de cineva atunci cand am nevoie.

Nu stiu altii cum sunt, dar eu prefer ca binele pe care il fac sa fie stiut de beneficiar si foarte putini altii.
Poate ca-s eu mai ciudata, dar n-am facut niciodata ceva asteptand multumiri sau reciprocitatea gestului, si in general (exceptand campaniile cu tam-tam)  n-a stiut mai nimeni.
Mie de exemplu astazi mi-au facut un bine doua persoane, stand cu pufosul una o ora, cealalta 10 minute. A insemnat enorm pentru mine gestul lor fiindca altfel ar  fi insemnat sa-l scot pe pitic din casa pe o ploaie urata de dimineata, iar seara n-aveam la dispozitie decat fix 10 minute departe de ochii de vultur ai pumpkinei, magazinul fiind la 5 minute distanta dus-intors.

Ah, si tot in seara asta, dupa ce ma urcasem in bus si stateam deja acolo de cateva minute asteptand sa plece de la capat, o doamna m-a intrebat daca paturica ramasa afara pe banca, este a noastra. Da, era chiar paturica pufosului. Doamna respectiva nici macar nu era in acelasi bus. Ajunsese in statie, a vazut paturica, a vazut carutul in bus si a facut legatura.

De-aia zic, e foarte important sa facem bine, da’ mai important decat sa povestim despre cum am facut noi bine cuiva, ar fi sa povestim cum ni s-a facut bine si sa fim recunoscatori pentru asta.

Sa ma scuze Dollo, da’ asa sunt eu, Gica contra, plus ca ma enerveaza cumplit treaba asta cu Craciunul si cu „hai sa fim mai buni”. Adica ce? In restul de 335 de zile suntem niste carnati pansati si in luna decembrie sa fim brusc angelici?

 

7 responses to “carnati pansati vs ingerasi

  1. mda. nu sunt fanul sarbatorilor si a falsitatilor doar pentru ca e sarbatoare. De doua ori pe an cel putin i-as lua la palme pe astia pe care ii aud cu sa fim mai buni. Frate, daca esti bine tu in pielea ta, cine iti tine cont daca esti bun sau nu. Ca pana la capat bunatate benevola 100% nu prea exista, toti facem gesturi sperand sa ispasim pacate, sa fim vazuti mai bine sa…sa. Toti suntem egoisti pana la un punct. Dar un zambet, o mana pe un umar, un geamantan coborat pe scari pentru un batran sunt gesturi care ar trebui sa vina natural si ALEA reprezinta bunatate. Nu ca dai 3 lei la un pui de tigan pe drum. Eh, ii inca prea dimineata sa fiu coerenta…dar tot pe acolo bat ca si tine..

    • bah nu stiu daca bunatatea benevola chiar nu exista. dunno. eu stiu ca de cate ori am facut bine, n-am avut „agenda ulterioara” si chiar n-am asteptat absolut nimic in schimb.

      • blo, faza draguta e ca pentru tine poate a fost un gest fara nici un fel de „substrat” insa constat ca cei mai multi te judeca prin perspectiva a ceea ce consideri tu un gest normal.
        De ex mie imi placea sa imi invit prietenii sa mancam impreuna mai ales in perioadele in care sunt singura acasa si nu imi calca nimeni pragul, insa am renuntat sa fac asa ceva auzind discutii din gurile celor invitati cum ca fac pomeni sau show-off-uri fata de skillurile altora, desi gestul initial a fost sa impart ceva bun si cald cu oamenii dragi care stiu ca si ei sunt ajunsi de la munca la ore similare cu ale mele si nu au mancare calda in frigider. asa ca de multe MUUULTE ori ma gandesc de 2 ori daca sa fac un bine sau nu…

        • mi s-a intamplat si mie🙂 si eu aveam casa deschisa pentru prietenii mei, frigiderul, pachetul de tigari si buzunarele mele erau mereu la dispozitia lor. pana la un moment dat. si nu din rautate m-am oprit atunci, ci pentru ca desi nu asteptam nimic in schimb, am auzit si eu tot felul de comentarii care referitoare la scopurile mele. de-aia am ajuns sa-mi numar prietenii pe dejtele de la o mana, iar prietenii buni pe un singur deget :)) dar nu ma deranjeaza. prefer asa, macar oamenii astia ma cunosc cu adevarat si stiu ca daca le fac cadou un sapun misto sa zicem, nu inseamna ca ei n-au bani sa-si cumpere, sau ca ii cred imputiti :))
          hai ca mi-am adus aminte de amicitii si mese intinse si priviri pline de ura peste salata boeuf, pentru ca da, se pare ca habar n-aveam dar ma dadeam mare, si pe urma sa stii ca mancarea facuta de mine nici macar nu era speciala :)) asta a fost cea mai tare faza, ca se asteptau sa le fac mancare ca la restaurant :))
          plm. de craciun fii mai bun, fii adevaraaaat, spune da, nu spune nu.. tralalalaaaalaaalaaaaaa

  2. Poate n-am fost nici eu suficient de clară în postarea mea, dar mi se pare că nu spun deloc ceea ce ziceţi voi aici. Nu am spus „hai să fim mai buni o dată pe an” şi cu atât mai puţin ” să ne lăudăm că am fost buni”. Nici să dăm 3 lei la ţigani. Adică dacă citiţi cu atenţie, doamnelor, cred că veţi constata că exact asta am scris la „să nu”…
    Încercam doar să coagulez o chestie, o stare de spirit în rândul cititorilor mei. Şi da, eu cred că măcar o dată pe an poţi să faci ceva anume, ieşit din cotidianul „bun” pe care îl faci tot anul. Părerea mea:)

  3. sa treci o baba strada? :)) binele pe care-l poti face cuiva, se iveste in calea ta sau nu, depinde daca trebuie sa-l faci tu sau nu.
    eu stiu ca tu n-ai scris in spirit protevist „hai sa facem bine o data pe an si sa ne laudam ca am fost buni”, insa crede-ma ca nu prea ai ce sa faci iesit din comun decat daca o faci demonstrativ. asa, hai sa bagam pe ultima suta de metri.
    da, si mie mi-ar placea ca oamenii sa fie mai buni mai des, si probabil ca asta este singurul moment cand mai pot fi convinsi sa faca ceva pentru semenii lor, pe ideea ca plm, o data-n an e craciunul!
    doar ca eu nu vreau sa am de-a face cu oamenii de genul asta. am mai zis si raman la parerea mea: cine face bine, mic-mare nu conteaza ce fel de bine, o face tot anul.
    si daca acuma de craciun singurul bine pe care-l poti face e sa treci o baba strada? ce te faci daca n-ai nimic mai important de facut? :)) ah, sorry, uitasem ca sunt in permanenta campanii pe facebook, deci macar o data pe an poti sa dai bani cuiva care are nevoie. right?

  4. Dolo, eu n-am citit ce ai scris, eu comentam despre ce se intampla in jurul meu referitor la cei 3 lei..

Lasă un răspuns

