aberatii despre nunti


Aseara mi-am adus aminte cea mai sinistra chestie pe care am auzit-o la o nunta. Ever!

„si-alta data, si-alta data, o s-o facem si mai si mai lataaaaa!”

Acuma n-am inteles bine, era vorba de urmatoarea nunta, de botez, divort sau inmormantare in aceeasi familie?
Bleah! Iar mi-am adus aminte ca am o oarecare alergie la ideea de nunta. Sau poate fiindca n-am fost eu niciodata invitata la un eveniment regal, ci doar la rude si cunoscuti la fel de parliti ca mine.

Prima nunta de care imi aduc aminte, a fost cea a unchiului din partea mamei. S-a insurat cu o moldoveanca cam curva si cam betiva, dar ce conteaza, el o iubea adanc si sincer.
In noaptea aia am renuntat la suzeta. Tocmai implinisem 4 ani si mi-a zis cineva ca-s deja prea mare sa mai cer suzeta la culcare. Imi aduc aminte ca ma gandeam: ” da, chiar sunt mare acum, pot sa stau si fara oco (asa ii ziceam eu)”. Stiu ca mi-a fost foarte greu sa adorm, dar pana la urma am reusit.
Prima nunta, prima trauma.

Urmatoarea a fost pe cand aveam vreo 10 ani. Vara-mea mai mare, Sandica, s-a maritat cu ala care ii citea contoarul. Cred ca avea sub 18 ani, si s-a maritat gravida. El tin minte ca era un pic cam gras si un inceput de chelie.
Am auzit la masa discutii despre faptul ca „nah, daca i-a citit ala contoarul in fiecare zi, acuma trebuie sa se marite, n-are de ales”.
Trauma 2. De-atunci n-am mai avut niciodata incredere in tipii „de la curent” si nici in aia cu inceput de chelie.

Nunta nr. 3. S-au casatorit Bui si Buiutz, nu detaliez ca nu-mi sunt simpatici dar nici antipatici. Prieteni cu fostul meu.
Trauma 3: sa nu angajezi cameraman care sa se certe cu iubita la nunta ta, apoi sa o urmareasca peste tot pe una dintre invitate, filmand mireasa si mirele doar atunci cand era absolut necesar. Dap. Pe toata caseta nuntii lor, apar aproape numai eu.

Nunta nr 4 a fost cand deja eram cu actualul. Unul dintre colegii mei s-a casatorit si ne-a invitat la Moreni.
Trauma 4: femeile de peste 40 de ani, singure, tind sa devina ridicole atunci cand poarta pantaloni transparenti si se freaca de iubitii altor femei.
Trauma 5: soferii de microbuz sunt complet dementi.
Trauma 6: mi-a fost mila de una dintre colege, care era indragostita pana peste urechi de ginerica. am ramas cu traume pentru ca pe individa n-o puteam suporta si daca as fi vazut-o cu flori la cap n-as fi varsat o lacrima, dar asa mi-a fost mila de ea.

Nunta nr 5 a fost in orasul Victoria, cand s-a casatorit fiul unui prieten de familie de-al huzbandului. Nu cunosteam pe nimeni, dar nu asta a fost problema.
Trauma 7: plecatul de acasa al miresei insotita de alai. Lautari cantand in fata blocului si pe scari, femei cu platouri cu cozonac si pahare cu alcool la prima ora a diminetii.
Trauma 8: daca nu bei, inseamna ca nuntasii or sa aiba ghinion.
Trauma 9: legata de trauma 8
Trauma 10 si cea mai dolofana: in ziua premergatoare nuntii, a fost ziua mea iar masculul nu mi-a zis nici macar un „la multi ani”. Adevarul este ca si eu mi-am dat seama abia seara :)) dar asta nu m-a impiedicat sa-i rup capul.

Nunta nr 6: o fosta amica. la nunta eu si una dintre prietenele ei i-am furat barbatul si l-am dus in Cazino. am jucat la ruleta, dupa care ne-am intors. n-a apreciat gluma, ci a fost plina de draci.
Trauma 11: niciodata, dar niciodata sa nu mai invit sotul altei femei sa fuga cu mine si cu alta femeie in noaptea nuntii, pentru ca mireasa nu va intelege ironia.

De-aia eu n-am vrut nunta nici cu primul nici cu sotul nr 2. Probabil ca daca erau orfani as fi fost de acord, dar n-am avut chef de rude cazute sub masa si de babe care sa ma barfeasca prin toate colturile.
Pe cuvant ca nu inteleg de ce cineva in toate mintile ar vrea sa cheltuiasca mii de euro pe o petrecere pe care sa o planuiasca cu luni inainte, iar in ultima clipa sa le fie date peste cap planurile din diverse motive.
De ce sa fii pe punctul de a face atac de cord fiindca in loc de pui ti-au adus aia de la catering, fructe de mare?
De ce sa dai carute de  bani pe niste haine pe care le imbraci o singura data???
De ce sa stai in curul tuturor invitatilor sa te asiguri ca se simt bine, cand tie iti crapa capul de durere, ai basici de la pantofii noi, te ia cu ameteala de foame pentru ca n-ai mancat de o saptamana ca sa incapi in rochia de mireasa, iar toate paparudele iti comenteaza si ultimul fir de par pubian epilat cu doua zile inainte?
Nu, serios, de ce?

 

 

 

 

17 responses to “aberatii despre nunti

  1. fin’ca asa se face muica…cum adica? :))
    in ultima vreme la brasov se tot poarta „nuntile” la iarba verde, cu oamenii imbracati in jeans si haine comode, petrecere doar intre prieteni, doar cu rudele care stiu sa aprecieze relaxarea…si jos palaria pentru asta. in rest…toate evenimentele la romanica sunt traumatizante mai ales pentru ca oamenii si in speta barbatii nu stiu sa isi puna frana la dus pahare la gura si ii/se fac de cacat si pe ei si pe cei care ii insotesc..

  2. mie imi place sa merg la nunti, sunt funny, dar am ales sa merg doar la cele de la care pot sa plec oricand ma plictisesc sau mi se face somn

    cum oricum nu avem de gand sa ne luam vreodata cu acte, de nunta mea nu poate fi vorba; oricum dupa aproape 17 ani ar fi putin penibil

    pe la 20 de ani visam si eu, ca orice fata, la nunta mea de vis, dar mi-am dat seama ca nu prea avem cum sa facem sa devina realitate, unul din motive fiind si faptul ca nu suntem orfani🙂, asa am inteles ca unele vise e bine sa ramana doar la stadiul de vis

  3. 🙂 Eu avusei nunta. Fara rude (pe care nu le doream acolo), doar prieteni si colegi, adica vreo 40 de persoane. Nu am chemat pe nimeni pentru ca „trebuie”. Nu am filmat si nu am facut poze „oficiale” (traume de-ale mele de pe la alte nunti :)))) ) Pare chef, da’ de fapt a fost nunta🙂

  4. Cu o saptamana inainte de nunta am plecat la Madrid cu sotul, ne-am intors in ajunul zilei celei mari😀, pe la 2 noaptea am terminat de ansamblat un dulap ikea, la 8 trezirea, coafor, machiaj, m-am introdus in rochia superba cusuta de mana de bunica lui( dintr-o matase alb-crem superba). La Primarie am dat cu subsemnatul, au fost de fata vreo 15 oameni. Dupa, un pahar de sampanie si o grisina pe iarba din spatele primariei, apoi noi am plecat cu martorii la un restaurant de fita. Abia pe la 5 dupa-masa ne-am prezentat la o vila cocheta, unde ne-au asteptat vreo 50 de persoane(familie si prieteni foarte apropiati), cu un apero dumnezeiesc pregatit de soacra mea si prietenele ei. Pe la 9 seara am intins-o acasa, ei au ramas sa se mai distreze.
    Pentru ca au insistat, le-am dat cu 2 saptamani inainte o lista cu ce ne dorim, deci fara bani in plic si alte odiosenii de astea.
    Eu m-am simtit al naibii de bine la nunta mea, ma ca imi vine s-o repet. Bine, sotu` mi-a zis clar ca n-are de gand sa divorteze si sa se recasatoreasca, pentru ca l-au terminat romanii cu atata birocratie.😀

    • :)) o nunta asa, suna bine,chiar foarte bine..
      eu n-as fi avut parte niciodata de asa ceva, pentru ca soacra-mea ar fi facut sarmale iar mama ar fi uitat sa vina :))

  5. Si eu sunt nuntofoba…’nunta’ noastra a fost o petrecere intre prieteni si familie, cam 60 de persoane, pe care am organizat-o singuri singurei, si cand am ajuns la locul faptei, aveam o singura dorinta: sa se termine cat mai repede, ca sa ma duc sa ma culc ca omu’ normal…mai bine faceam ca sora lu hazbandu’: s-au casatorit cu 2 martori la primarie si au facut un pranz cu parintii acasa ca sa le anunte vestea. Oameni cu scaun la cap

    • eu la prima casatorie am avut cativa martori la cununie si apoi ne-am carat la un restaurant cu cei 10 invitati🙂
      la a doua n-au fost decat J si socrii, fara mese intinse, doar niste sampanie si fursecuri pe iarba in spatele primariei.

  6. nici noi nu facem nunta. ce s-a vazut, aia a fost.🙂 planuim neste chefuri cu prietenii si familia [doua in Ardeal, unul in Moldova] cu proxima ocazie cand ajungem in tara si atat. ce stresuri, chinuri si draci beti. eeh.🙂 noi sa fim sanatosi🙂

  7. hehe, si cand te gandesti ca traume in germana inseamna vise;
    [ok, singura mea legatura cu germana e ca stau cu o vorbitoare de, asa ca nu pot duce discutia mai departe :D]

  8. [quote] sa nu angajezi cameraman care sa se certe cu iubita la nunta ta, apoi sa o urmareasca peste tot pe una dintre invitate, filmand mireasa si mirele doar atunci cand era absolut necesar. Dap. Pe toata caseta nuntii lor, apar aproape numai eu.[/quote]
    Asta-i trauma pentru mire… sa vada ca la nunta lui e una mai buna decit nevasta-sa…. si un triumf pentru mireasa: chiar daca au fost altele mai bune ca ea acolo, ea a fost mireasa….

    • :)) crede-ma ca ei n-au vazut lucrurile chiar asa :)) nu mi-au reprosat mie nimic, nici n-ar fi avut ce, insa au fost extrem de ofticati. mireasa s-a enervat ca n-a fost ea centrul atentiei :))

  9. nici eu nu am bifat capitolul nunta. Data viitoare 😉
    Venind din Moldova, ma intelegeti. Nuntile in copilarie erau facute de parinti, pt… parinti. O parte din bani ajungea la copii. De specificat: uneori.
    In ultimii ani, am ajuns la aceeasi concluzie: nunta romaneascac nu mai are nicio treaba cu simbolul religios( un mic contact cu biserica, dar si acolo avusei un soc, in Bucuresti preotii injumatatesc slujba, dar tariful e ingrozitor); rochia alba simbolizand puritatea, iar nu mai are nicio treaba cu mireasa; petrecerea, ce ar trebui sa fie moment de bucurie si intalnire si sarbatorire devine un stres pt miri, si comentarii, barfe, etc.

    Dar dansul miresei il stiti? pe la 2 noaptea, barbatii danseaza cu mireasa. O pupa toti zabalosii, si ii indeasa ceva bani in decolteu. Toti betzi.
    De mesajul lui „I-ati mireasa ziua buna” ce spuneti? ca de parca ar duce-o la moarte – mie imi aduce aminte a cantec cantat poate il filme musulmana/indiana, unde mireasa era la propriu vanduta, isi vedea mirele in ziua nuntii, si … pleca cu el pt todeauna in satul vecin de unde nu mai iesea din casa, ca era razbel.
    Cu piinea rupta, alt ritual precreshtin, cu dansul in fata curtii, cu apa turnata in fatza alaiului, cu lumarile pazite ca pe naiba, ca nu cumva sa se stinga ca ala e semn ca se vor desparti, si daca se rupe una, e semn ca va muri, si alte cele ce mi le aduc aminte din copilarie😀

Lasă un răspuns

