tot diverse


Unul dintre motivele pentru care prefer sa nu-mi dau cu oja colorata pe unghiile de la maini, este faptul ca-s incapabila sa trag o dunga de lac fara sa ma mozolesc pe toate cele 3 falange de la fiecare deget.
Alaltaieri am gasit o oja rosu-inchis. In seara asta numai pe dinti n-am oja, ca altfel m-am mozolit cu totul.

Pumpkina nu mai zice tevlizor si calcautor, dar face dezacorduri gramaticale 😦
Cand am venit cu ea in Germania, avea 2 ani si ceva si nu pronunta gresit decat astea doua cuvinte. Acum trebuie sa o corectez la fiecare 2 cuvinte.
Nu inteleg. Desi in casa vorbim doar romaneste, ea vorbeste din ce in ce mai prost. Imi dau seama ca de cele mai multe ori practic traduce din germana in romana, pentru ca isi construieste frazele aiurea.
Bine, cred ca nici nu-i atenta la corectiile mele, pentru ca altfel nu cred ca ar spune in fiecare zi  chestii de genul : bebe vrea sa mananca.

Mi se parea asa dulce cum stalcea ea tevlizorul si calcautorul, ca n-am vrut sa o corectez, dar acum ma intristez cand imi dau seama ca n-o sa mai vorbeasca niciodata romaneste perfect.

In septembrie urmeaza sa inceapa scoala, apoi implineste 6 ani. Imi pare rau ca a trebuit sa plecam, imi pare rau ca va creste printre straini, insa stiu ca aici are o viata decenta, asa cum in Romania n-ar fi avut nici daca aveam toti banii din lume.

10 responses to “tot diverse

  1. lasa, copilul are baza de vocabular de la voi si aia nu se uita…las-o sa inceapa limba germana linistita la scoala si dupa aia incepe si invat-o si limba romana, frumos si corect, cand deja poate si a invatat sa faca niste relatii intre cuvinte si logica in propozitii.

    • sper sa mearga. deocamdata n-am cunoscut copil care sa stie bine romana chiar daca parintii vorbesc in casa.

      • Ba eu cunosc o pustoaica de aproape 6 ani care vorbeste excelent romana, desi e nascuta hat-departe….

        • asta imi doream si eu, ca puradeii mei sa vorbeasca romana perfect. poate ca-i de vina limba, care construieste frazele d-ampulea, iar ea vorbind 8 ore pe zi numa’ germana, deja a inceput sa gandeasca in limba asta, in loc de romana.

  2. Sa stii ca o sa vorbeasca bine romaneste, cand o sa creasca mai mare. Important e ca are un vocabular de baza, cum spune dushu` si cunoaste inflexiunile limbii romane.
    Daca te face sa te simti mai bine, eu trebuie sa ii spun Mariei la aproape fiecare propozitie” in romaneste, te rog”, eu fiind singura care vorbeste romaneste cu ea, restul in germana. Si totusi, cand ne-am intalnit cu niste prieteni romani, a inceput domnisoara sa turuie in romana de nu-mi credeam ochilor si urechilor. Deci fara griji, ok? 😀

  3. este in Germani, limba aia trebuie sa o vorbeasca bine de tot. Romaneste oricum va mai invata, dar prioritar nu este sa parleasca in a noastra limba, ca nu-i in Bucuresti 🙂

    Si, daca ar ramane la stadiul asta, ceea ce nu se va intampla, oricum vorbeste mai bine decat juma’ dintre romanii de acasa 😀

  4. Da, da, poate să vină în România peste 20 de ani să candideze în Parlament sau la orice funcție publică. Va câștiga lejer, bașca faptul că vine de unde vine. Asta dacă n-o zbârcesc nemții în 20 de ani mai tare ca noi, ceea ce mi se pare, totuși, improbabil.

    • :)) nu cred ca-i tocmai tipul de parlamentara :)) ups, stai ca uitasem de ma’m Udrea :))))) da, e clar! pumpkina are aceeasi pasiune pentru roz, fix la fel ca blonda de la parlament.

Lasă un răspuns

