vecina de la 5


Astazi am stat de vorba cu vecina de la 5, indianca.
Mi s-a parut foarte misto o chestie pe care a zis-o, si anume ca ea si sotul ei stiu ca trebuie sa fie fericiti impreuna, chiar daca nu s-au cunoscut decat in ziua nuntii, pentru ca cei din casta lor (brahmani), nu au voie sa cunoasca decat o femeie, respectiv un barbat, toata viata lor.

Uneori este atat de simplu.

4 responses to “vecina de la 5

  1. ce regula simpla… cum sa ne supunem unei reguli?
    Cum sa ne supunem unei reguli care „articuleaza” sufletul?

    • e greu sa explic ce vroiam sa spun. mie ca europeana, mi-e greu sa inteleg sistemul lor de valori, si modul in care isi traiesc vietile.
      dar filosofia asta cu „n-am de ales, trebuie sa fiu fericita ca sa am o viata frumoasa” mi s-a parut ca s-ar putea aplica si la noi.
      pentru ca uneori e mult mai usor sa iti bagi picioarele si sa vezi partea urata a vietii.
      eu cel putin de ceva vreme incoace, am ales sa fiu fericita asa cum pot si cand pot, si pot sa-ti spun ca merge. sunt multumita de viata mea acum. sigur ca ar putea fi mult mai buna, mult mai frumoasa, mult mai satisfacatoare din absolut toate punctele de vedere, dar nu pot face din kkt bici :))

  2. :))) da, cred ca sistemul nostru de valori este cel care ne determina actiunile si atiudinea fata de ceea ce (ni) se intampla. In general functioneaza. Doar ca sistemul asta de valori se construieste si se sedimenteaza in timp si …in context. Deseori, timpurile si contextul favorizeaza sisteme de valori absurde si generatoare de frustrari. No, cam ase si cu brahmanii: ei isi dau o singura sana sa fie fericiti in relatie, si-atunci o valorifica la maxim. Noi credem ca avem sanse infinite si le risipim cu gratie si eleganta :)) sau tot credem ca alta/urmatoarea relatie poate fi mai buna. Da, pentru ei e mai simplu, mai greu si mai frumos. Asa este si in crestinism, de fapt, doar ca valoarea asta nici nu prea mai intra in sistemul ala de care vorbeam. Asta e…

Lasă un răspuns

