week-END


Doamne, ca lung a mai fost sfarsitul asta de saptamana! Vineri am venit de la scoala, am inhatat copiii de la gradinita, am sunat la doctor sa-mi dea reteta de pastile pt tiroida ca ramasesem fara, am hranit puradeii si-am plecat cu ei de-acasa.
Trebuia sa ma duc la cabinet sa-mi ridic reteta, numai ca m-am enervat. Trimestrul asta n-am trecut deloc pe la doctor ca n-am avut nevoie. Cand am fost racita am luat niste paracetamol si mi-a trecut. Eh, vineri ar fi trebuit sa platesc cei 10 euro/trimestru la cabinet, daca vroiam sa-mi iau reteta. Asta in conditiile in care eu in 3 luni n-am trecut pe acolo, iar un rahat de reteta pentru tratamentul pe care-l iau de 7 ani, oricum doctorul doar il semna, ca de scris il scria pe hartie receptionista.
Deci nervoasa fiind, am zis ca mai bine incerc direct la farmacie sa-mi iau cateva pastile pana pe 1 octombrie cand incepe noul trimestru.
Acum 99% dintre cititori se vor declara socati de atitudinea mea, restul de 1% traiesc in afara tarii si stiu cum e sa te usture fundul pentru ca platesti sute de euro pe luna la asigurari, cand tu de fapt n-ai nicio problema serioasa, cu anii, sau daca esti urmarit de ghinion, toata viata :))
In fine, tipele de la farmacie ma stiu, stiu ca iau in mod regulat tratamentul asta si mi-au dat cateva pastile pana reusesc sa ajung la doctor sa-mi iau reteta. Toata treaba m-a costat 5 euro, adica atat cat costa o cutie cu 3 folii de pastile. Restul cutiei il iau de la farmacie cand duc reteta.
Probabil ca un neamt n-ar fi facut niciodata asta, dar eu sunt romanca, nah!
Cu aia zece euro scutiti de plimbare vineri, am fost in targ sambata dimineata si am cumparat o bucatarie de jucarie pentru pitici. Pumpkina isi dorea demult, dar n-am gasit niciodata asa ieftina, am dat doar 6 euro pe ea, si e utilata complet cu cratite, farfurii, farfurioare, pahare, paharele, tacamuri si asa mai departe.
I-am mai luat pumpkinei inca un „colier de printesa” adica ceva cu strassuri, ca pe ala de saptamana trecuta l-a purtat la locul de joaca si evident ca l-a pierdut, am mai cumparat o minge d-aia de tzopait cu manere, o palarie pt toamna tot pentru ea(foarte foarte misto), niste bluze groase pt pufu si asa s-au facut 10 euro.
Am terminat cu targul pe la 9, desi mai aveam de vazut cateva siruri de tarabe, dar masculul avea treaba.
Restul zilei nu mai stiu ce-am facut, pe cuvant. Am spalat vreo 2 masini de rufe si-am sters praful de pe sifonier, asta stiu sigur :)) Cred ca am mai racait prin casa, cu pufu agatat de gat si cu ochii pe geam, ca pumpkina se juca in fata blocului cu amorezu’ de vis-a-vis.

Azi de dimineata m-am dus cu pumpkina pana in orasul vecin, la un casting. Castingu’ pulii, ca eram sigura ca e o magarie, dupa cum aratau „modelele” de pe pagina de web. Frate, deci niste oratanii sinistre, eram sigura ca au platit ca sa fie bagate acolo, dar am zis ca nah.. hai sa mergem, poate e o suma rezonabila si are pitzipoanca mica noroc sa joace-n filme sau reclame.
Costa mai mult decat mi-am inchipuit eu, vazand cati idioti erau inscrisi pe site. 500 euro/12 luni in care ei iti postau pozele pe site si-ti dadeau in mana un portofoliu.  L-am intrebat pe nenea care incerca sa ma vrajeasca, daca garanteaza ca in 12 luni gasesc un contract pentru pumpkina. Mi-a zis ca nu. I-am zis si eu ca tre’ sa ma mai gandesc, desi s-a vazut clar pe mutra mea ce-am gandit cu privire la rudele lor decedate.
Cum peste tot era inchis, n-a avut sens sa mai stam pe-acolo, ne-am intors acasa. Masculul a disparut din nou si m-a lasat cu un castron plin de carne pentru chiftele, sa le prajesc eu. Eu! Le-am prajit, ce sa fac, ca trebuia sa hranesc puradeii la 12. Mi s-a facut rau de la mirosul de prajeala+ halit asa fierbinti vreo 3 chiftele.
Azi am impachetat rufele pe care le-am spalat saptamana asta si care asteptau frumos sub forma de maldar pe una dintre canapele. Am incercat sa fac ordine in biblioteca, da’ n-am reusit ca m-a tot zapacit de cap pufosul. Am mai spus ca la mine treaba cu biblioteca e nasoala. Cre’ ca vine noaptea un pitic si pune totul vraiste in rafturi, ca altfel nu-mi explic cum de ajunge in halul asta in doar cateva saptamani.

In fine. Am iesit pe afara cu piticii, am intrat inapoi in casa, am strans jucariile de  pe  jos si cam atat, ca se facuse tarziu si trebuia sa le dau sa manance, sa-i spal, sa ma spal si eu..
Dupa aia am citit, ca de vreo 2 saptamani ma lupt cu un monstru de carte, are 663 de pagini iar eu mai am vreo 50 pana o termin. E o colectie de povestiri de Agatha Christie, si-mi place la nebunie. Uitasem cat de mult imi plac povestile cu Poirot.
Acum inchid si eu pravalia ca maine la scoala incep modulul 4, si tre’ sa fiu fresh :)) freshly squeezed mai degraba :))

p.s. ieri seara i-am citit pumpkinei o poveste si-am inteles aproape tot ce i-am citit!!!!!! sunt happy ca fac totusi progrese, chiar daca ma ucide gramatica asta nazista.

17 responses to “week-END

  1. Chestia cu castingul și modelăria e o țeapă arhirăsuflată.
    Nici o agenție legitimă nu cere bani înainte de a gasi o chestie plătită.

    http://www.crimes-of-persuasion.com/modeling/kids/ellenskids.html
    http://www.modelingscams.org/childmodelingscams.html
    http://abclocal.go.com/wabc/story?section=news/local/new_york&id=8237794
    http://www.joeedelman.com/modeling-scams/
    http://www.crimes-of-persuasion.com/modeling/basics/childmodelingagencies.html
    http://community.babycentre.co.uk/post/a16259295/talent_management_baby_modelling_a_scam

    (nu că mi-era mie frică că te scuturi tu de 500 de iepuroi – când tu te zgârcești la zece… 🙂 dar, na – am zis și io)

    • pai ma zgarcesc mah, ca astia de la AOK fac fundul gras pe banii nostri. cand te gandesti ca platesti sute de euro pe luna pt niste servicii de care poti sau nu sa ai nevoie vreodata, normal ca vezi albastru cand iti cer 10 euro ca sa-ti elibereze o prescriptie.

  2. Ai avut un weekend mai pln decat luna in perioadele ei de luminozitate maxima.

  3. ieftine, maica, pastilele de tiroida. Mama da in Romania, pe o luna, cam 10-15 lei(cam 4 euro). Si is din alea ieftine..ca a avut si ceva mai scump. HAC.

    Ieftin si targul – sa va fie de bine cumparaturile.
    Cu chiftelele – iti un pont( eu sunt comoda, da?): daca au ceva carne de porc, fa-le bilutze si baga tava la cuptor. in 40-50min, is gata. Fara fum, fara stat langa tigaie. Ies mai uscate decat la tigaie, ca lasa grasimea dar eu ador asta.
    Cu calcatul, alt pont (ti-am zis ca sunt comoda, da? nu lenesa, doar comoda): eu las masina de spalat la 800 rotatii, si tot ce scot scutur bine si le intind la uscat. Unele haine au nevoie de calcat, dar putine. Cele d consum(pijamale, tricouri, echimapent de joaca, gradinita, pantaloni, etc nu mai tre calcate – nu sunt f. intinse, dar nici atat de sifonate).

    • 😀 nici eu nu-s lenesa, noooo :))
      masina mea e pe 1200 de rotatii, dar se intind chiar decent pe sarma si nu par prea sifonate dupa aia. foarte rar e nevoie sa calc cate ceva.
      ideea cu chiftelele e geniala! asa o sa le fac data viitoare. ieri m-am spalat pe cap si mi-am dat si cu balsam, dar astazi in timpul orelor la scoala, cand m-a batut soarele din spate pe ceafa, am simtit cum ma invaluie o miasma de prajeala :)) nu era foarte puternica, dar eu am simtit-o cand mi-am mirosit parul. l-am strans repede in coada ca sa nu adie ceva spre colegi :))

      • despre chiftele. Alea din carne de pui (piept) ies fade si uscate la cuptor. Si albe. A 2a oara am pus in compozitie niste ulei, sa le dau grasimea specifica prajitutului. Din amestec porc cu vita, insa, o tava la 40-50mn la 200gr, si mancam toti cateva zile. Fara sa mirosim a prajit.

        Despre balsam de par: am descoperit uleiurile naturale. In loc de balsam. Doar pe varfuri ( pe radacina o ingrasa). La samponat, sa scot mirosul, ma spal de 2 ori cu sampon😀 Eu nu suport unele mirosuri, nici macar alea de cosmetice, am ajuns sa fol. cosmetice ce nu miros…

        Despre casting: din ce stiu, o agentie serioasa negociaza banii cu… firma de publicitate, sau la comision, dar nu cu foto modelul. Restul agentiilor – incearca sa vada un portofoliu si atat.

        • da, stiu cum lucreaza agentiile serioase. in cel mai rau caz percep un procent din comisionul modelului, atunci cand se face plata in urma contractului

  4. a, si inca o chestie. Mama cum nu ia pastile de tiroida, cum slabeste. Instant. 2-3 kile in 1 sapt, vizibil. Muta-ti gandul, nu o sa fii niciodata mai grasa, sau cu fund. Bucura-te, am jumatate de famelie cu obezitate…astia te vor invidia.

    • eu trebuie sa le iau zilnic. mi-am gresit doza inainte sa raman insarcinata cu pufu, si ma tot rotunjeam si nu stiam de ce :)) eram disperata, ca mancam destul de putin si usor si totusi luam in greutate. teoretic n-ar fi trebuit sa pot ramane gravida atunci :)) am zis eu ca pe pufu l-as fi facut chiar daca-l luam din greseala de pe bara din autobuz :))))))

  5. bai sa stii ca si io abia astept sa se termine quartalul ca sa ma duc la doctor si sa economisesc aia 10€ praxisgebühr. La fel si cu medicamentele, io am de luat pt tensiune ca´s obez si ma duc sa´mi dea reteta de doo ori pe trimestru* de incepuse sa ma intrebe asistenta aia cite iau pe zi? pai una; pai si le´ai terminat deja? pai nu da´n´am chef sa dau 10 coco degeaba.
    * in germania pe linga asigurarile pe care ti le scad din salariu au impus acu vreo 8-9 ani o taxa trimestriala de 10 € cica sa´i mai rareasca pe bosorogii ipohondri care faceau socializare in anticamera la doc. Intre timp asigurarile fac profit pardon rezerve de miliarde. Ori daca n´ai treab cu medicul da´ ai nevoie de o reteta ca la astia de la aspirina´n sus fara reteta nu merge, tre´sa platesti aia 10 coco. Eu de exemplu am luat reteta la sfarsitul lui iunie si am sarit peste iulie, aug, sept astept sa vina octombrie si ma mai duc o data in decembrie.

    • sa stii ca-i o idee buna🙂 ca m-am cam saturat sa tot platesc aia 10 euro. cre’ ca ii cer acum pe 6 luni, ca trimestrul asta sigur ajung pe la doctor cu toate minunile pe care le iau de la gradinita via puradei, iar la anul daca nu vine apocalipsa, sper sa n-am nevoie de doctor.

  6. hai ca e bine sa scrii dilema pe blog. Uite cate solutii sunt😉

  7. blo, faine tirgurile alea de la voi. pai aici, cu c/v a 10 euro, nu luam toate chestiile alea… Sa mor de n-as face un drum pina-n germanica numai pentru haladuit prin tirguri🙂

  8. P.S. Stau si ma intreb ce poate fi in capul “luminatilor” astia care dau astfel de legi…ordine…sau ce Dumnezeu dau ei. Din tata in fiu si de cand s-au inventat medicamentele astea, te duceai linistit la farmacie…luai…si iti faceai treaba. Acum…astia mai cu mot. Iti trebuie reteta? Pai de unde naiba sa iau reteta? Ca ziua mai am prostul obicei sa merg la job…si sa muncesc si eu ca tot omul harnicut care vrea sa scoata un ban. Ar trebui sa nu ma mai duc la munca….sa ma duc la nu stiu ce medic…sa stau cine stie cate ore acolo la usa sa imi vina si mie randul….sa platesc si “coplata” chiar daca sunt asigurat de ani de zile…si eu n-am avut probleme de sanatate….sa primesc reteta miraculoasa….si cand ajung si eu mandru cu ea la farmacie (poate am pierdut toata ziua de munca)….imi trece si durerea de masea…de la sine Doamne…Doamne.

    • da, asta e nasol. companiile de asigurari fac fundul gras pe spinarea noastra, si n-avem ce sa zicem. macar aici in Germania tot mai exista niste avantaje, fata de Romania.

Lasă un răspuns

