casa de nebuni cu diploma


Mi-am dat seama ca in ultima vreme nu mi-am mai bagat pula, cred ca era si timpul s-o fac.
Sistemul medical nemtesc este mult mai bine pus la punct decat ala romanesc, insa o suge si el grav.
De exemplu:

Am inteles la un moment dat ca-mi trebuie musai moasa pentru nastere. Mi-am gasit moasa, doar ca desi este extrem de simpatica, nu poate veni cu mine la spital sa nasc, ci doar sa nasc cu ea la casa de nasteri. Nici ginecoloaga nu poate veni la spital cand nasc, pentru ca nici una dintre ele nu este asigurata pentru asa ceva. Buuun, deci moasa nu poate veni la spital, asa ca pot incerca sa nasc cu ea, urmand ca daca cumva e vreo problema, sa ajung imediat la spital. Spitalul, moasa si casa mea aflandu-se intr-o raza de cateva sute de metri, deci mai mult de 5 minute nu am cum sa fac pana la spital, de la moasa.

Zilele trecute s-a intamplat sa fac febra in creierii noptii, asa ca m-am prezentat direct la spital. M-au internat si mi-au bagat imediat in vena niste antibiotic, fara sa puna unul steteoscopul pe mine!
Pula mea, eu stiu ca daca vine unu’ cu febra, cu dureri in gat si muci, il controlezi si tu sa vezi daca a facut bronsita, pneumonie sau ceva, plm..
Ei bine, nu! Aici nu e asa. Deci mi-au facut o ecografie, au vazut ca puradelul e ok, mi-au bagat antibiotic de mi-a iesit pe nas, si asa m-au tinut pana azi, cand mi-a zis o doctorita mai normala la cap (ginecoloaga, insa) ca e doar o raceala si nu e gripa, si ca daca vreau pot pleca acasa. Mai aveam de facut 3 reprize de tratament cu antibiotic, asa ca mi-au dat pastile sa le iau acasa, dar mi-a zis ca daca nu le pot inghiti nu-i problema, ca n-am de fapt nevoie de antibiotice.

!!!!!!(*&#%*&#@^#_$^#@@)*@*!!!!!!

Da? Deci cum frate, vine bortzoasa cu temperatura and stuff, tu ii bagi antibiotic in vena fara sa o consulti macar, dupa care ii zici ca de fapt e racita si ca n-ai ce sa ii faci, ca trebuie sa stea sa astepte sa-i treaca.

In tot timpul asta, m-au frecat ca de ce n-am moasa la spital. Ba, aia care mi-a facut internarea, imi si zice asa.. la perpules: pai ce cautati la spital daca nu vreti doctor si vreti moasa de la casa de nasteri?
Eu aveam frisoane, era 2 noaptea si nu-mi prea ardea de glume, asa ca i-am zis ca vreau doctor, evident, ca moasa nu stie sa ma caute in gat.
Bine, eu chiar imi inchipuiam ca ma va cauta cineva in gat, dar asta e partea a doua.
Dupa cateva sedinte d-astea de frecat, in care imi tot explicau ca nu pot sa nasc decat in spital, am cedat nervos si i-am zis moasei care a venit sa ii masoare bataile inimii puradelului, ca o sa nasc cu ea la spital. Pula mea! Ce mai conteaza ca inteleg cam 50% din tot ce zice ea, ce mai conteaza ca are 73 de ani, ce mai conteaza ca eu as fi vrut sa-mi aleg singura moasa. In general nu cedez doar pentru ca cineva vorbeste mai mult si mai insistent ca mine, insa in cazul asta as fi facut orice numai sa ma lase in pace, sa nu ma mai frece atata pe tema asta.

Acum sunt bine-merci acasa, inca ma mai doare in gat, evident, si transpir de parca as alerga la maraton si sunt inca plina de nervi ca in 2 zile jumate nu m-a putut consulta nimeni si ca doar au pompat antibiotice in mine. Eu care nu-s deloc, dar deloc fan antibiotice!

Urmeaza ca saptamana asta sa imi fac o programare la medicul de familie si alta la ginecolog, si mai am cateva luni de contemplat gandul ca probabil ca voi naste tot prin cezariana pana la urma, fiindca la spital n-or sa ma lase sa nasc natural. E prea riscant, mi-au zis ele. So, cezariana it iz, futu-i mama masii. Speram sa scap fara sa-mi insire aia matzele p-afara, dar daca nu se poate, nu se poate, desi moasa de la casa de nasteri zice ca se poate, si medicul ginecolog zice la fel.

9 responses to “casa de nebuni cu diploma

  1. Musai sa botezi puradelu’ Cezarica. 🙂

  2. @mircea o sa sune intr-un mare fel Herr Cezar =)) , placut bineinteles.
    @blo Bre, tu ai promis ca o sa ai o sarcina usoara, pai ce faci?

    • pai io am promis, dar daca virusii nu ma lasa in pace? partea nasoala intr-o sarcina, este ca orice rahat de virus pe care nu-l bag in seama in mod normal, acum isi face de cap cu mine in fel si chip. si nici nu lasa bani pe noptiera dupa aia..

  3. las, macar nu te-au scuipat realmente ca vrei concediu ca ai 38 si te dor si celulele-n tine si nu te-au pus sa dai declaratii pe propria raspundere ca pentru 2 zile de concediu o sa stai baricadat in casa pentru ca organului daca i se scoala sa te verifice cam ce executi tu in concediul medical sa te gaseasca acasa. sa-i futi pe toti…

    • ce vorbesti madam, si aici te cauta toata lumea imediat ce intri in conced medical. sa vezi ce ma mai sunau aia de la asigurari, sa ma intrebe cum ma mai simt :)))

  4. Si eu am trecut prin cateva situatii absurde la prima sarcina, cand nu vorbeam nemteste neam si in engleza imi vorbeau cu o scarba de zici ca eram ciumata. La clinica privata, sa ne intelegem, si profitau ca sotul meu era plecat. Si venea sotul, erau toate lapte si miere, pleca sotul, eh, ramanea imigranta. Si mi-era rau, aveam dureri crancene, le durea fix in paispe, imi spuneau ca e normal. Eh, am inceput sa ma enervez, le-am chemat pe toate in salon si le-am facut un scandal monstru, tradus de sot, mi-am facut bagajele si le-am bagat in pizda ma-sii. Bineinteles, cu plangeri la asigurari et co., pana m-au sunat sa isi ceara scuze. In engleza.
    Asa ca nu le tolera lor mizeriile de genul asta si incearca sa le arati ca nu fac ei chiar ce vor cu tine.
    Eu una de abia astept sa fie cazul sa imi folosesc cunostintele de germana ca sa le mai scot gargaunii din cap.
    Baga-mi-as, ca iar m-am enervat!

    • dap, e mai greu sa faci scandal cand te dor toate si simti ca te scurgi pe podea. o sa ma straduiesc sa-mi imbogatesc vocabularul pana nasc :))

  5. Pingback: Bune de citit: 17-23 ianuarie 2011 | Dojo Blog

Lasă un comentariu